جلوه بین‌المللی راهپیمایی اربعین باید حفظ شود جلوه بین‌المللی راهپیمایی اربعین باید حفظ شود جلوه بین‌المللی راهپیمایی اربعین باید حفظ شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جلوه بین‌المللی راهپیمایی اربعین باید حفظ شود جلوه بین‌المللی راهپیمایی اربعین باید حفظ شود جلوه بین‌المللی راهپیمایی اربعین باید حفظ شود جلوه بین‌المللی راهپیمایی اربعین باید حفظ شود جلوه بین‌المللی راهپیمایی اربعین باید حفظ شود

جلوه بین‌المللی راهپیمایی اربعین باید حفظ شود

نماینده ولی فقیه در عراق گفت: راهپیمایی جهانی اربعین برای پیروزی اسلام و عدالت در کل دنیا است و جلوه بین‌المللی آن باید حفظ شود تا پرچم به دست امام زمان(عج) داده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت‌الله سیدمجتبی حسینی، با اشاره به توصیه‌هایی در خصوص حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اظهار کرد: یکی از ضروریات در این خصوص این است که انسان از همان ابتدا هدف خود را مشخص کند، هدف همه این باید باشد که آنچه که امام حسین(ع) دنبال آن بودند را محقق کنیم.


وی با اذعان به اینکه شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین حسینی دیدی باز و جهانی داشته باشند خاطرنشان کرد: اینکه همه باید به یک مقصد برسند به این معنا است که همه باید یکی شوند و وحدت داشته باشند پس از هرگونه شعار و کلامی که موجب رقابت، جبهه‌گیری و بدبینی و خط و خط‌بازی می‌شود باید جلوگیری شود و شعارهای اربعین باید عام و همه فهم باشد.


آیت‌الله حسینی تصریح کرد: اینکه برخی می‌گویند اربعین را سیاسی نکنید منظورشان این است که اربعین حزبی و گروهی و جناحی نشود ما به شدت با این نظر موافقیم اما اگر این نظر به معنای عدم مبارزه با استکبار و اعتراف به حق باشد مخالف حرکت و قیام امام حسین(ع) است.


وی با بیان اینکه شیاطینی در مسیر اربعین با خطگیری از انگلستان و اسرائیل به دنبال فتنه‌انگیزی هستند گفت: این افراد در مسیر اربعین شعار‌های تفرقه‌افکنانه می‌دهند، حرکت‌های اختلاف‌انگیز انجام داده و یا لباس‌های توهین‌آمیز به دیگر مذاهب می‌پوشند که یا عامل استکبار هستند و یا ناخواسته در اختیار آنها قرار گرفته‌اند.


نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ما به دنبال جهانی‌شدن اربعین هستیم که همین امر نیز اتفاق افتاده است افزود: امروز از مردم اهل تسنن‌ در مراسم اربعین شرکت می‌کنند؛ تعدادی موکب مسیحی‌ها در عراق خدمت‌رسانی به زائرین را بر عهده دارند پس هرگونه حرفی که موجب قومیت‌گرایی یا طرد و نفی دیگران و تفاخر باشد در راستای امیال استکبار است.


وی با اشاره به برخی آسیب‌ها در مسیر بهره‌مندی از خدمات موکب‌های اربعین حسینی بیان کرد: موکب‌ها هم توجه کنند که خدمات خود را تشریفاتی نکنند و توزیع اقلام رنگارنگ نداشته باشند و طوری نباشد که یک موکبی غذای اشرافی توزیع کند اما موکب کناری‌اش لوازم روزمره خدمت‌رسانی را در اختیار نداشته باشد. همه موکب‌ها با هم هماهنگ باشند و با هم و در کنار هم و برادرانه خدمت‌رسانی به زائرین داشته باشند.


آیت‌الله حسینی با تاکید بر اینکه استکبار وحشت زیادی از این راهپیمایی باشکوه دارد گفت: با این حرکت‌های مردمی نمی‌توان مبارزه کرد و هرکس قصد مبارزه داشته باشد بینی‌اش به خاک مالیده خواهد شد. این راهپیمایی جهانی برای پیروزی اسلام و عدالت در کل دنیا است و جلوه بین‌المللی آن باید حفظ شود تا پرچم به دست امام زمان(عج) داده شود.


منبع: خبرگزاری فارس


| شناسه مطلب: 97534




اربعین



نظرات کاربران