موکب حضرت عبدالعظیم(ع) به ۱۸هزار زائر اربعین خدمت‌رسانی می‌کند موکب حضرت عبدالعظیم(ع) به ۱۸هزار زائر اربعین خدمت‌رسانی می‌کند موکب حضرت عبدالعظیم(ع) به ۱۸هزار زائر اربعین خدمت‌رسانی می‌کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
موکب حضرت عبدالعظیم(ع) به ۱۸هزار زائر اربعین خدمت‌رسانی می‌کند موکب حضرت عبدالعظیم(ع) به ۱۸هزار زائر اربعین خدمت‌رسانی می‌کند موکب حضرت عبدالعظیم(ع) به ۱۸هزار زائر اربعین خدمت‌رسانی می‌کند موکب حضرت عبدالعظیم(ع) به ۱۸هزار زائر اربعین خدمت‌رسانی می‌کند موکب حضرت عبدالعظیم(ع) به ۱۸هزار زائر اربعین خدمت‌رسانی می‌کند

موکب حضرت عبدالعظیم(ع) به ۱۸هزار زائر اربعین خدمت‌رسانی می‌کند

موکب حضرت عبدالعظیم(ع) از ۱۹ الی ۳۱ مهرماه پذیرای زائران اربعین حسینی در کربلای معلی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیز حجتی نیا رئیس هیئت‌امنای موکب حضرت عبدالعظیم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سال 93 این موکب در مرز مهران و در خاک ایران برپا شد و پس‌ از آن با اخذ مجوز از ستاد عتبات وارد کربلا شدیم و در مدت پنج سال، همه‌ساله با امکانات و تجهیزات مناسب به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی  کرده ایم.


وی گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته در موکب حضرت عبدالعظیم(ع) که از ۱۹ الی 31 مهرماه در شارع شهدا جنب هتل رضوان‌شهر کربلا دایر است، آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستیم.


حجتی نیا با بیان اینکه موکب حضرت عبدالعظیم(ع) حدود 300 متر با باب رأس الحسین فاصله دارد، افزود: این موکب بزرگ‌ترین موکب شهرستان ری است و روزانه پذیرای 3هزار زائر خواهد بود و هر فرد می‌تواند به مدت 48 ساعت در این موکب اسکان داشته باشد و از خدمات آن استفاده کند.


وی با بیان اینکه 10 چادر با ظرفیت 400 نفر در موکب برپا می‌شود، تصریح کرد: روزانه بین 700 الی هزار نفر از بانوان در موکب حضرت عبدالعظیم(ع) پذیرش می‌شوند و امسال برای اولین بار اتاق کودک نیز دایر می‌شود تا کودکان زائر بتوانند نقاشی اربعینی بکشند و هدیه دریافت کنند.


حجتی نیا با بیان اینکه 120 خادم در این موکب به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، ادامه داد: روزانه 3هزار پرس غذا، 20 هزار قرص نان بربری و 30 هزار لیوان آب، چای و شربت بین زائران توزیع می‌شود همچنین خدمات آرایشگری آقایان، خیاطی، کفاشی و بهداری در موکب حضرت عبدالعظیم(ع) ارائه می‌شود.


وی بیان کرد: موکب حضرت عبدالعظیم(ع) یکی از 9 موکب شهرستان ری است که در زمینی به مساحت 8 هزار متر در کربلا مستقر است و سعی داریم این زمین را خریداری کنیم تا بتوانیم هرساله با تجهیزات و امکانات بیشتری به زائران حسینی خدمات‌رسانی کنیم.


حجتی نیا با اشاره به برنامه‌های فرهنگی موکب گفت: برگزاری نماز جماعت، تعزیه‌خوانی، قرائت زیارت عاشورا، مداحی و سینه‌زنی، توزیع زیارت اربعین و جزء ۳۰ قرآن و سخنرانی مذهبی از اقدامات خوب این موکب است.


وی ابراز کرد: موکب حضرت عبدالعظیم(ع) کاملاً مستقل بوده و وابسته به هیچ نهاد دولتی نیست و با کمک‌های مردمی اداره می‌شود لذا از خیرین می‌خواهیم کمک‌های خود را به شماره‌حساب ۱۳۱۳۰۳۵۹۷۳۰۳ (بانک سپه) و شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۱۲۰۷۹۶۰۷۴۷ و یا بانک رسالت به شماره ۱۰/۷۴۳۸۵۲۶/۱ واریز کنند.


رئیس هیئت‌امنای موکب حضرت عبدالعظیم(ع) خاطرنشان کرد: خادمان این موکب با ایثار و جان دل برای خدمتگزاری به زائران اربعین فعالیت می‌کنند و نشان داده اند اگر واقعه کربلا تکرار شود خود را وقف امام حسین(ع) می‌کنند.




نظرات کاربران