تأکید مسؤول دفتر بعثه رهبری در اصفهان بر آسیب شناسی مسائل فرهنگی دانشجویان

مسؤول دفتر بعثه رهبری در اصفهان گفت: نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه باید مسایل فرهنگی دانشجویان را آسیب شناسی و تدابیری در جهت رفع آفات فرهنگی اتخاذ کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، به منظور تشریح فعالیتهای فرهنگی عتبات دانشجویی، جلسه ای با حضور مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان اصفهان، مدیر حج و زیارت استان و مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه اصفهان در دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه اصفهان برگزار شد.


در این نشست که دستور کار آن، تعامل و ارتباط هر چه بهتر در جهت خدمت رسانی به زائران دانشگاهی عنوان شد، حجت الاسلام و المسلمین گرجی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان بر ایجاد بستر مناسب در جهت استفاده از روحانیون و مبلغان خوش ذوق و متبحر که توانایی پاسخگویی به شبهات و همسفر شدن با قشر دانشگاهی را دارند، تأکید و برای تسهیل این امر اعلام آمادگی شد.


وی، آسیب شناسی در امور فرهنگی دانشجویان و اتخاذ تدابیری در جهت آفت زدائی آن را از وظایف مهم دفتر نهاد در دانشگاهها دانست و از جمله راههای دفع این آفات، به پر کردن اوقات فراغت دانشجویان اشاره کرد.


حجت الاسلام والمسلمین گرجی، استفاده نادرست از تلفن همراه و شبکه های مجازی، دوری از خانواده، احساس اشباع شدن در مسائل دینی و مذهبی و وجود اساتید مشکل دار را از جمله آفتهای دانشگاهها دانست که امروزه دامنگیر این مراکز علمی شده است.


در این دیدار حجت الاسلام عمادی مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه اصفهان نیز ضمن بیان گزارشی از عملکرد دوره قبل این شورا و اعزام پیاده‌روی اربعین حسینی(ع)، به ثمرات و تعمیق معارف اهل البیت(علیهم السلام) در خصوص اعزام دانشجویان به عتبات مشرفه، اشاره کرد و داشتن این روحیه را مفید و از الزامات محیط دانشگاه انقلابی برشمرد.


وی، مشکلات و دغدغه های مورد لحاظ و برخی ناهماهنگی های ایجاد شده در دوره قبل را عنوان و ابراز امیدواری کرد: در دوره آتی، شاهد برگزاری اعزام‌های دانشگاهیان به نحو احسن و در شأن این عزیزان باشیم.




نظرات کاربران