یکپارچه‌‌سازی سامانه‌های اربعین یکپارچه‌‌سازی سامانه‌های اربعین یکپارچه‌‌سازی سامانه‌های اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یکپارچه‌‌سازی سامانه‌های اربعین یکپارچه‌‌سازی سامانه‌های اربعین یکپارچه‌‌سازی سامانه‌های اربعین یکپارچه‌‌سازی سامانه‌های اربعین یکپارچه‌‌سازی سامانه‌های اربعین

یکپارچه‌‌سازی سامانه‌های اربعین

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور از فعال شدن بخشی از خدمات سامانه سجا خبر داد و گفت: برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین تمام سامانه‌های مرتبط با آن در سامانه سجا یکپارچه‌سازی می‌شود.

امیر شجاعان در گفت‌ و‌گو با ایکنا؛ از لزوم یکپارچه‌سازی سامانه‌های فعال در امر برگزاری مراسم اربعین سخن گفت و اعلام کرد: در زمان طراحی سامانه‌ای به عنوان سامانه سجا (سامانه جامع اربعین) هستیم که به صورت عملی تمام سامانه‌هایی که به صورت مجزا در بحث اربعین مشغول خدمت‌رسانی هستند را یکپارچه کرده و موجب می‌شود؛ هم مردم خدمات بهتری دریافت کنند و هم ما بتوانیم آمارهای مربوط به اربعین را جمع‌آوری کنیم.


وی افزود: تا اربعین امسال بخشی از خدمات این سامانه عملیاتی می‌شود و تا سال آینده خدمات آن توسعه خواهد یافت. به عنوان مثال پیش‌بینی شده است که زائران پرونده پزشکی داشته باشند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوان به پرونده پزشکی آنها دسترسی داشت و خدمات مورد نیاز را به آنها ارائه کرد.


شجاعان تشریح کرد: در سجا، سامانه سماح با ناجا مرتبط می‌شود و اقدامات و خدمات مردمی نیز یکپارچه‌سازی و استاندارد می‌شود تا وقتی اطلاعات یک زائر دریافت شد، به بخش‌های مرتبط با خدمات‌رسانی ارسال شود و زائران مجبور نباشند در چند سامانه ثبت‌ اطلاعات کنند.


وی از ارائه نرم‌افزار فانوس (سامانه هوشمند دستیار زائران) نیز خبر داد و گفت: این نرم افزار یکی از نرم‌افزایی‌ است که قرار است به سامانه سجا وصل شود.


رئیس مرکز دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور در پاسخ به این سؤال که چه اقدامات دیگری در حوزه فناوری اطلاعات برای زائران اربعین باید انجام شود؟ گفت: اگر بتوانیم اطلاعات بهتری از زائران داشته باشیم می‌توانیم خدمات بهتری به آنها ارائه کنیم، به همین دلیل بسیار مهم است که همه زائران اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا ما بتوانیم خدمات بهتری به آنها ارائه کنیم.


وی افزود: اگر فردی بدون ثبت‌نام در سامانه سماح عازم مراسم اربعین شود در ارائه خدمات به این فرد دچار مشکل خواهیم شد.




نظرات کاربران