دومین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد

دومین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان چهارمحال وبختیاری روز گذشته با هدف برنامه ریزی و ساماندهی خدمات فرهنگی و آموزشی در ایام اربعین حسینی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین شریف تبار معاون هماهنگی و امور استانهای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، این حماسه را بهترین فرصت آزمایش همدلی ها و همراهی ها و یکی از مؤلفه ها و عوامل زمینه ساز ظهور دانست. وی، ضمن تأکید بر فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی بودن هویت اربعین و تسهیل سازی نهادها و دستگاههای حاکمیتی نسبت به نظم و سازماندهی در دستگاهها و حوزه های مختلف اجرایی در راستای ارائه خدمات تأکید کرد.


حجت الاسلام شریف تبار شناخت برنامه ی زمانی و تقویم اربعین را ضروری دانست و هم افزایی اعضای کمیته فرهنگی در خصوص آموزش از مبدا زائران اربعین، مدیریت انتظارات زائران، وحدت رویه در اطلاع رسانی و مدیریت فضای مجازی و رسانه را مورد توجه قرار داد.


وی افزود: تبلیغ سفر اربعین بدون گفتن سختی ها و مشکلات، ظلم به زائران است و تبیین و تشریح همه ی موارد سفر از جمله رایگان نبودن این سفر برای زائران اربعین الزامی است.


در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین طاهری مسؤول کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین استان با اشاره به کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، قسمت ایمان و توحید از مقام معظم رهبری گفت: امام خامنه‌ای در این کتاب بحثی را مطرح می‌کنند با عنوان اقامه ی توحید؛ ایشان در این بحث مطرح می‌کنند که گاهی ما باور به توحید داریم و گاهی توحید را اقامه می‌کنیم و در باور به توحید، ما همه موحد هستیم و در آن شکی نیست، اما در اقامه ی توحید اتفاق دیگری باید رخ دهد.


حجت ‌الاسلام طاهری افزود: از این مطلب عاریه می گیریم و بحثی در خصوص اربعین مطرح می‌کنیم که گاهی ما باور به اربعین داریم و زیارت اربعین می رویم و گاهی هم اقامه ی اربعین می‌کنیم؛ لذا شأن نشست های کمیته ی فرهنگی آموزشی، شأن اقامه ی اربعین است به این معنا که ما بستر هایی را برای حضور و حرکت یک جمعیت میلیونی و عظیم به سمت کربلا و عتبات عالیات ایجاد و فراهم کنیم.


وی با بیان اینکه این حرکت عظیم و همگانی یک پیام جهانی را ابلاغ می‌کند، بیان کرد: همه ی دست اندرکاران این حماسه ی عظیم به منظور محقق کردن این هدف، در حال برنامه ریزی و تلاش هستند و نسبت به این مهم در کلان، باید نگاه ویژه ای شود و دست اندرکاران استانی هم به شیوه ی دیگری باید تلاش و برنامه ریزی کنند.


حجت الاسلام طاهری ادامه داد: این واقعه حرکت و خیزشی است در جهت بیان تمدن نوینی که حضرت آقا در جمع موکب داران عراقی از آن اسم می برند و ایشان با نشاط ویژه و با ادبیات ویژه با موکب داران عراقی صحبت کردند که شاید ۳۰ سال پیش هیچ کسی فکرش را هم نمی کرد که در آینده چنین نشستی شکل بگیرد.


وی افزود: چنین برخوردی و چنین برنامه ای برای ما مسأله ی مهمی است و باید به آن توجه شود؛ ما باید تمام مقدمات این حرکت تمدنی را در جهان فراهم کنیم.


در ادامه جلسه سایر اعضای این کمیته به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و وظایف هر یک از اعضا برای پیگیری و اجرا ابلاغ شد.




نظرات کاربران