امربه معروف و نهی ازمنکر درجامعه کمتر مورد توجه است امربه معروف و نهی ازمنکر درجامعه کمتر مورد توجه است امربه معروف و نهی ازمنکر درجامعه کمتر مورد توجه است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امربه معروف و نهی ازمنکر درجامعه کمتر مورد توجه است امربه معروف و نهی ازمنکر درجامعه کمتر مورد توجه است امربه معروف و نهی ازمنکر درجامعه کمتر مورد توجه است امربه معروف و نهی ازمنکر درجامعه کمتر مورد توجه است امربه معروف و نهی ازمنکر درجامعه کمتر مورد توجه است

امربه معروف و نهی ازمنکر درجامعه کمتر مورد توجه است

نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت با اشاره به اهمیت و جایگاه فریضه امر به معروف ونهی ازمنکرتاکید کرد: این فریضه از واجبات مهمی است که در جامعه امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در دیدار دکتر رضا مرویان مدیر اداره نهادها و دستگاههای اجرایی کشور درستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به جایگاه این فریضه درآیات قرآن و روایات، افزود: عمل کردن به این واجب شرعی آثار فراوانی در جامعه دارد و بسیار تاثیرگذار، پرمنفعت و ماندگاراست.


نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با ذکر نمونه هایی از نحوه عمل به امر به معروف و نهی از منکر در میان ائمه و بزرگان دین، تصریح کرد: گاهی اوقات امر به معروف و نهی از منکر اقدامی نیست بلکه اگر انسان کاری را انجام ندهد و در مقابل ناهنجاری شکیبایی از خود نشان دهد تاثیرامر به معروف و نهی از منکر را دارد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به آیه 125 سوره نحل " ادْعُ إِلی‏ سَبیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ - مردم را با حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت دعوت کن و با آنان به نیکوترین شیوه به بحث [و مجادله] بپرداز" اظهار داشت: حکمت با موعظه حسنه تفاوت دارد و باید با تدبیر و حساب شده انجام شود.


وی با بیان اینکه امربه معروف باید با قصد قربت همراه باشد، گفت: درصورتی که با مردم از روی محبت ، لطف و تدبیر صحبت شود اثر دارد و کاری که بدون تدبیر انجام شود در مواردی خراب می شود و تاثیر نخواهد داشت.


وی افزود: دربیان موعظه هم باید از پرخاش پرهیز کرد و آن را زیبا و حسنه مطرح نمود.


سرپرست حجاج ایرانی درپایان لزوم حل مشکلات مردم را یادآور شد و گفت: هر کسی در هرمقامی کارخود را به هنگام و خوب انجام دهد نفس این عمل دعوت دیگران به نظم و به هنگام بودن کارهاست که خود عمل به معروف است.


وی افزود: فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر یک واجب شرعی به دوش همه است و باید با فرهنگ سازی و تدبیر به آن عمل شود و دراین صورت افراد مخاطب هم تشکرخواهند کرد.


این گزارش حاکیست درپایان این دیداراحکام رئیس، دبیر و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان حج و زیارت به آنان تقدیم شد.




نظرات کاربران