تاکنون220 کاروان دانشجویی به عتبات اعزام شده اند

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: همزمان با بیست و یکمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات تاکنون 220 کاروان دانشجویی از جمهوری اسلامی ایران توانسته اند به کشور عراق سفر کنند.

حجت‌الاسلام مرتضی مطهری‌پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج گفت: همزمان با بیست و یکمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات تاکنون 220 کاروان دانشجویی از جمهوری اسلامی ایران توانسته اند به کشور عراق سفر کنند.


وی افزود: به طور متوسط هر کاروان دارای 40 نفر زائر شامل مدیر و روحانی کاروان است که طبق این آمار تاکنون حدود 9 هزار نفر از دانشگاهیان توانسته‌اند، حرم مطهر ائمه معصومین مدفون شده در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلا، کاظمین و سامرا را در کشور عراق زیارت کنند.


رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: اعزام زائران دانشگاهی به عتبات به دو صورت زمینی و هوایی صورت می‌گیرد که یک سوم دانشگاهیان زمینی و دو سوم هوایی راهی سرزمین عتبات می شوند و برای استقرار زائران سه هتل در نجف اشرف و دو هتل در کربلای معلا به صورت ویژه اختصاص یافته تا امکانات مناسبت در اختیار این قشر از دانشگاهیان زائر قرار بگیرد.


وی خاطرنشان کرد: دانشگاهیان در قالب کاروان‌های دختران مجرد و پسران مجرد به صورت جداگانه و کاروان‌های دانشگاهیان متاهل شامل استادان و کارکنان و کارمندان عازم عتبات می‌شوند و طول مدت اقامت‌شان در عراق هفت روز و هفت شب است.


حجت‌الاسلام مطهری‌پور یادآور شد: بیست و یکمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات از نیمه تیرماه 1398  آغاز شده و تا 15 مهرماه و 10 روز قبل از آغاز مراسم اربعین حسینی  1398در عراق به پایان می رسد، زیرا از این تاریخ به بعد تنها زائران به صورت آزاد راهی عتبات می‌شوند و هیچ اعزام کاروانی در اربعین حسینی صورت نمی‌گیرد.


وی تاکید کرد: دانشگاهیان در مدت اقامت شان در عتبات به شهرهای نجف اشرف، کربلای معلا، کاظمین و سامرا سفر می کنند و در این شهرها به زیارت حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع)، حرم امیرمومنان علی (ع)، حرم امامین کاظمین، حرم امامین عسکریین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) مشرف می‌شوند.


رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: افزون بر زیارت مزار شریف ائمه معصومین مدفون شده در عراق، زائران به صورت گروهی به برخی اماکن تاریخی و زیارتی مشرف می‌شوند تا از نزدیک با این اماکن مقدس آشنایی بیشتری پیدا کنند.


وی افزود: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با همکاری بعثه مقام معظم رهبری و هماهنگی سازمان حج و زیارت و شرکت خدماتی و زیارتی شمسا برنامه های فرهنگی مختلف را برای این قشر از زائران تدارک دیده است که در گزارش‌های به صورت جداگانه جزئیات این برنامه ها را اعلام می‌کنیم.


| شناسه مطلب: 97566







نظرات کاربران