تاکنون220 کاروان دانشجویی به عتبات اعزام شده اند تاکنون220 کاروان دانشجویی به عتبات اعزام شده اند تاکنون220 کاروان دانشجویی به عتبات اعزام شده اند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاکنون220 کاروان دانشجویی به عتبات اعزام شده اند تاکنون220 کاروان دانشجویی به عتبات اعزام شده اند تاکنون220 کاروان دانشجویی به عتبات اعزام شده اند تاکنون220 کاروان دانشجویی به عتبات اعزام شده اند تاکنون220 کاروان دانشجویی به عتبات اعزام شده اند

تاکنون220 کاروان دانشجویی به عتبات اعزام شده اند

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: همزمان با بیست و یکمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات تاکنون 220 کاروان دانشجویی از جمهوری اسلامی ایران توانسته اند به کشور عراق سفر کنند.

حجت‌الاسلام مرتضی مطهری‌پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج گفت: همزمان با بیست و یکمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات تاکنون 220 کاروان دانشجویی از جمهوری اسلامی ایران توانسته اند به کشور عراق سفر کنند.


وی افزود: به طور متوسط هر کاروان دارای 40 نفر زائر شامل مدیر و روحانی کاروان است که طبق این آمار تاکنون حدود 9 هزار نفر از دانشگاهیان توانسته‌اند، حرم مطهر ائمه معصومین مدفون شده در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلا، کاظمین و سامرا را در کشور عراق زیارت کنند.


رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: اعزام زائران دانشگاهی به عتبات به دو صورت زمینی و هوایی صورت می‌گیرد که یک سوم دانشگاهیان زمینی و دو سوم هوایی راهی سرزمین عتبات می شوند و برای استقرار زائران سه هتل در نجف اشرف و دو هتل در کربلای معلا به صورت ویژه اختصاص یافته تا امکانات مناسبت در اختیار این قشر از دانشگاهیان زائر قرار بگیرد.


وی خاطرنشان کرد: دانشگاهیان در قالب کاروان‌های دختران مجرد و پسران مجرد به صورت جداگانه و کاروان‌های دانشگاهیان متاهل شامل استادان و کارکنان و کارمندان عازم عتبات می‌شوند و طول مدت اقامت‌شان در عراق هفت روز و هفت شب است.


حجت‌الاسلام مطهری‌پور یادآور شد: بیست و یکمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات از نیمه تیرماه 1398  آغاز شده و تا 15 مهرماه و 10 روز قبل از آغاز مراسم اربعین حسینی  1398در عراق به پایان می رسد، زیرا از این تاریخ به بعد تنها زائران به صورت آزاد راهی عتبات می‌شوند و هیچ اعزام کاروانی در اربعین حسینی صورت نمی‌گیرد.


وی تاکید کرد: دانشگاهیان در مدت اقامت شان در عتبات به شهرهای نجف اشرف، کربلای معلا، کاظمین و سامرا سفر می کنند و در این شهرها به زیارت حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع)، حرم امیرمومنان علی (ع)، حرم امامین کاظمین، حرم امامین عسکریین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) مشرف می‌شوند.


رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: افزون بر زیارت مزار شریف ائمه معصومین مدفون شده در عراق، زائران به صورت گروهی به برخی اماکن تاریخی و زیارتی مشرف می‌شوند تا از نزدیک با این اماکن مقدس آشنایی بیشتری پیدا کنند.


وی افزود: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با همکاری بعثه مقام معظم رهبری و هماهنگی سازمان حج و زیارت و شرکت خدماتی و زیارتی شمسا برنامه های فرهنگی مختلف را برای این قشر از زائران تدارک دیده است که در گزارش‌های به صورت جداگانه جزئیات این برنامه ها را اعلام می‌کنیم.


| شناسه مطلب: 97566







نظرات کاربران