استقبال دانشجویان از برنامه روایتگری مرقد حر در کربلای معلا + تصاویر

برنامه روایتگری مرقد حربن یزید ریاحی با هدف آشنایی با شخصیت ایشان از سوی بعثه مقام معظم رهبری و ویژه کاروان های دانشجویی عتبات برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، برنامه روایتگری مرقد جناب حر را ویژه کاروان های دانشجویی عتبات یک روز در میان در مرقد ایشان برگزار می کند.


در برنامه روایتگری مرقد جناب حر به چرایی حضور حر در سپاه دشمن و چگونگی بازگشت و توبه وی پرداخته می شود و عظمت جایگاه و شخصیت ایشان نزد امام حسین(ع) بنابر نقل خطبه امام قبل از خروج از مکه در هشتم ذی الحجه مطرح می شود.


راوی این روزهای بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اثر محبت اهل بیت(ع) در عاقبت به خیری افرادی که حتی دچار خطاهای بزرگ می شوند، به بیان کیفیت حضور حر نزد امام حسین(ع) و پشیمانی وی از عملکرد گذشته و رأفت امام در مواجهه با او پرداخت.


وی افزود: جناب حر در منزلگاه ذوحسم مصداق فردی است که دین را از سیاست جدا می داند و در نماز به امام اقتدا کرده ولی در سیاست تابع دستگاه ابن زیاد است.


حجت الاسلام محمد جواد اکبری با بیان اینکه گاهی در بزنگاههای زندگی افراد خود را مخیّر بین بهشت و جهنم می دانند، گفت: حر در این بزنگاه چیزی جز بهشت انتخاب نکرد و در نهایت مورد عنایت امام حسین(ع) قرار گرفت.


وی در ادامه به بیان چرایی دور بودن مزار جناب حربن یزید ریاحی، نحوه خروج وی از مکه به سمت کربلا و نواویس که نام قدیم محل دفن حر است، پرداخت و ادب در برابر حضرت فاطمه زهرا(س) را از دلایل اصلی توبه و بازگشت او عنوان کرد.


در بخش پایانی برنامه روایتگری مرقد حر بن یزید ریاحی، مداح کاروان دانشجویی به مرثیه سرایی و نوحه خوانی می پردازد و زائران نیز در غم مظلومیت آل الله اشک ماتم می ریزند و سینه زنان، عرض ادب و ارادتشان را به سید و سالار شهیدان(ع) ابراز می کنند.


گفتنی است، برنامه روایتگری مرقد حر مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است و به گفته سرپرست ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در کربلا، تأثیر فرهنگی این برنامه بی نظیر است.


| شناسه مطلب: 97569







نظرات کاربران