مراسم اربعین باید مردمی برگزار شود مراسم اربعین باید مردمی برگزار شود مراسم اربعین باید مردمی برگزار شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراسم اربعین باید مردمی برگزار شود مراسم اربعین باید مردمی برگزار شود مراسم اربعین باید مردمی برگزار شود مراسم اربعین باید مردمی برگزار شود مراسم اربعین باید مردمی برگزار شود

مراسم اربعین باید مردمی برگزار شود

استاندار آذربایجان شرقی، تجمع عظیم اربعین را عرصه قدرت‌نمایی شیعیان دانست و گفت: مسئولان امر باید برای رفع نواقص و تسهیل حضور زائران در اربعین تلاش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد اربعین استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: برگزاری تجمع بزرگ اربعین در شرایط کنونی دنیا، اهمیت خاصی دارد و باید با استفاده از این فرصت، قدرت نرم‌افزاری جهان اسلام و جمهوری اسلامی را به دنیا نشان دهیم.
وی با قدردانی از هماهنگی و تلاش کلیه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اربعین، گفت: خوشبختانه بخش عمده کارها انجام شده و در فرصت باقی‌مانده باید برای رفع نواقص و تسهیل حضور زائران در مراسم اربعین تلاش کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی، در تشریح اهمیت این رویداد و زحماتی که برای برگزاری آن کشیده می‌شود، گفت: انگیزه اصلی در این مسیر، عشق و علاقه مردم به اهل بیت است؛ از طرف دیگر مراسم اربعین فرصتی است تا شیعیان، وحدت و همبستگی خود را به دنیا نشان دهند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه مراسم اربعین یک حرکت مردمی است و باید مردمی بماند، افزود: دولت، نقش تسهیل‌گری در این زمینه دارد و باید نقش مشارکت‌های مردمی در آن روزبه‌روز پررنگ‌تر شود.
پورمحمدی اضافه کرد: البته حضور میلیون‌ها زائر در این مراسم قطعا مشکلاتی را هم به همراه خواهد داشت که باید برای به حداقل رساندن این مشکلات تلاش شود.
وی افزود: با توجه به اینکه این مراسم در کشور عراق برگزار می‌شود لازم است زائران اعزامی از کشورمان قوانین و حقوق این کشور را رعایت کنند و مراقب باشند تا فرصت سوءاستفاده برای بدخواهان فراهم نشود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تجربه موفق مواکب حسینی در مراسم اربعین، گفت: ظرفیت خودجوش مردمی در ایام اربعین، در مقاطع دیگر مانند حادثه سیل در اوایل امسال، زمینه مناسبی برای خدمت‌رسانی به مردم فراهم کرد.
وی با بیان اینکه خدمت به زائران امام حسین(ع)، اجر اخروی عظیمی دارد، افزود: امیدواریم که با هماهنگی و تلاش‌های همه مسئولان و کمیته‌های ستاد اربعین، امسال شاهد برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر این مراسم باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر اطلاع‌رسانی از اقدامات ستاد اربعین و نحوه ثبت‌نام و اعزام زائران، استفاده از ظرفیت فرمانداران و ائمه جمعه، مستندسازی تجربیات و آسیب‌شناسی حضور زائران در مراسم اربعین تأکید کرد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه از استقرار 25 موکب استان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: 24 موکب در داخل مرز عراق و یک موکب نیز در مرز خسروی مستقر خواهند شد.
بدر شکوهی با اشاره به اعزام 70 هزار زائر از استان در سال گذشته، گفت: امسال با توجه به لغو روادید، پیش‌بینی می‌کنیم تعداد زائران استان به 120 هزار نفر برسد.
امیر روحی ملکی، مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی هم از ثبت‌نام 20 هزار زائر در سامانه سماح خبر داد و گفت: ثبت‌نام زائران در این سامانه اجباری است.
در این جلسه گزارش عملکرد کمیته‌های مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه، زیرساخت‌ها، فرهنگی و آموزشی، حمل و نقل و امداد و نجات ارائه شد.


 




نظرات کاربران