تصاویر مراسم عزاداری زائران ایرانی در حرم عباسی/2 مهر1398

مراسم عزاداری ویژه زائران ایرانی از سوی بعثه مقام معظم رهبری، شامگاه 2 مهرماه در حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، مراسم سخنرانی و عزاداری ویژه زائران ایرانی از سوی بعثه مقام معظم رهبری، شامگاه 2 مهرماه در حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) برگزار شد.


حجت‌الاسلام رجائی خراسانی در این مراسم با اشاره به شهادت امام سجاد (ع) گفت: امام زین العابدین علیه السلام پیوسته با فقیران هم نشین و هم خوراک می شد به گونه ای که یکی از آنان به حساب می آمد.


وی افزود:امام با این رفتار به مردم می فهماند که خودبزرگ بینی در برابر ذات خداوند شایسته نیست؛ زیرا او آفریننده ی آسمان ها و زمین است. حضرت سجاد علیه السلام با آرامش و فروتنی راه می رفت و هرگز از مرز اعتدال خارج نمی شد.


سخنران بعثه مقام معظم رهری خاطرنشان کردک حضرت در مسافرت ها خود را به همراهانش معرّفی نمی کرد و هم پای آنان کار می کرد. در یکی از مسافرت ها که مانند همیشه به کار مشغول بود، یکی از آشنایان او را دید و به آنان گفت: «آیا این آقا را نمی شناسید؟ او علی بن الحسین علیه السلام است». آنان وقتی امام را شناختند، به پای حضرت افتادند و دست و پایش را بوسیدند. سپس از کوتاهی هایی که در حق او کرده بودند، پوزش طلبیدند.


براساس این گزارش، این مراسم که در سرداب علقمی حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین رجائی خراسانی از وعاظ مشهد و محمدعلی بهتوئی از مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام از شهر تهران سخنرانی و مرثیه سرایی کردند.


گفتنی است، این مراسم هر شب پس از نماز مغرب و عشاء در سرداب علقمی از سوی بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا ویژه زائران ایرانی به زبان فارسی برگزار می‌شود.


| شناسه مطلب: 97628







نظرات کاربران