۷۰ قطار ویژه اربعین به مسیر مشهد اختصاص یافت

۷۰ رام قطار مسافربری ویژه ایام پیاده روی اربعین شهادت حضرت امام حسین(ع) به مسیرهای ریلی مشهد به اهواز، کرمانشاه و همدان اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مدیر کل راه آهن خراسان با بیان این مطلب گفت: این تعداد قطار برای روزهای ۱۵ تا ۳۰ مهرماه کنونی برنامه‌ریزی شده است و پیش فروش بلیت آنها نیز از فردا چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح در تمامی آژانس‌های مسافربری و مراکز و درگاه‌های اینترنتی مجاز فروش بلیت آغاز خواهد شد.


مصطفی نصیری افزود: در بازه زمانی یاد شده در مجموع ۱۶۶ رام قطار، ۸۱ هزار و ۴۰۰ مسافر را در سه مسیر ریلی یاد شده جا به جا خواهند کرد که از این تعداد ۱۶ رام قطار فوق العاده در مسیر اهواز ، ۴۰ رام در مسیر کرمانشاه و ۱۴ رام نیز در مسیر همدان فعال خواهد بود.  


وی ادامه داد: مطابق سال‌های گذشته تمهیداتی برای مسیر ریلی مشهد - اهواز جهت دسترسی آسان مسافران راهپیمایی اربعین به مرز شلمچه در نظر گرفته شده است. از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد و تراکم ریل در این استان نسبت به مساحت آن دو برابر میانگین کشوری است و سالانه به واسطه وجود بارگاه منور رضوی در مشهد بیش از ۴۰ درصد قطارهای مسافربری ایران به مشهد رفت و آمد می کنند.


منبع: خبرگزاری ایرنا


| شناسه مطلب: 97636




اربعین مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران