دشمنان از تقویت ارتباط بین شیعیان ایران و عراق هراس دارند دشمنان از تقویت ارتباط بین شیعیان ایران و عراق هراس دارند دشمنان از تقویت ارتباط بین شیعیان ایران و عراق هراس دارند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دشمنان از تقویت ارتباط بین شیعیان ایران و عراق هراس دارند دشمنان از تقویت ارتباط بین شیعیان ایران و عراق هراس دارند دشمنان از تقویت ارتباط بین شیعیان ایران و عراق هراس دارند دشمنان از تقویت ارتباط بین شیعیان ایران و عراق هراس دارند دشمنان از تقویت ارتباط بین شیعیان ایران و عراق هراس دارند

دشمنان از تقویت ارتباط بین شیعیان ایران و عراق هراس دارند

معاون رایزن فرهنگی عراق در ایران گفت: دشمنان از اینکه شیعیان عراق با مردم شیعه ایران مرتبط باشند و این رابطه تقویت شود به شدت در هراس هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محمدباقر حکیم روز پنجشنبه در نشست مرکز مطالعات بین المللی غرب آسیا و جایگاه محور مقاومت در منظومه سیاسی جهان اسلام که در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان برگزار شد، با اشاره به اهمیت کشور عراق برای مردم ایران افزود: ارتباط دینی، مذهبی و ایدئولوژی مشترکی بین گروه های مقاومت عراق و ایران و شیعیان این 2 کشور وجود دارد.


وی با بیان اینکه گروه حشدالشعبی در عراق شامل 110 هزار نفر هستند که تفکرات مختلفی در داخل آن وجود دارد اظهارداشت: تفکر اساسی حشدالشعبی که در حال حرکت و فعالیت است نزدیک به جمهوری اسلامی ایران است و تعداد زیادی از آنها نیز حتی مقلد رهبر معظم انقلاب هستند.   


حکیم تصریح کرد: به دلیل ایدئولوژی مشترک بین این گروه با جمهوری اسلامی ایران، آمریکا به دنبال این است که گروه حشدالشعبی را از بین ببرد و آن را تضعیف کند.


وی یادآورشد: ورود نیروهای اشغالگر به عراق برای جمهوری اسلامی برکت بود و باعث شد تمامی گروه ها و احزابی که مهاجرت کرده بودند به عراق برگردند و حکومت را در دست بگیرند و ارتباط بین جمهوری اسلامی ایران و عراق تعمیق شود.


حکیم گفت: ورود داعش نیز که از سوی دشمنان رقم زده شد برکت بود چراکه موجب اتحاد شیعیان عراق و ایران و شریک قلمداد شدن این 2 کشور در بخش های مختلف شد.


 وی تاکید کرد: ذهنیت مردم ایران نسبت به مردم عراق قبل از پیاده روی اربعین با پس از آن نیز بسیار متفاوت و دگرگون شده است و امسال نیز پیش بینی می شود شمار این زائران مرز سه میلیون نفر را رد کند.


حکیم افزود: خدمتگزاری شیعیان عراق به مردم و زائران ایرانی تفکر بدنه جامعه ایران را نسبت به عراق تغییر داد و باعث تعمیق روابط شد.


وی بابیان اینکه عراق با ایران یک هزارو 427 کیلومتر مرز دارد و از طرفی با ترکیه، اردن، سوریه و کویت نیز هم مرز است افزود: 60درصد از 39 میلیون نفر جمعیت عراق شیعه هستند و اگر این تعداد با شیعیان ایران ارتباط عمیقی برقرار کنند و یکی شوند، قدرت جهانی را خواهند ساخت.


حکیم تاکید کرد: فتنه انگیزی ها در بدنه جامعه ایران و عراق از طرف دشمنان 2 کشور همواره وجود دارد چراکه آنها نمی خواهند این رابطه بین مردم 2 کشور ایجاد شود.


وی گفت: هم اکنون تعداد قابل توجهی از بیماران عراقی ایران را برای درمان انتخاب می کنند و هفت هزار دانشجوی عراقی در ایران در حال تحصیل هستند و ارتباطات و اشتراکات عمیقی بین ایران و عراق ایجاد شده است.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این نشست گفت: اگر غرب آسیا، متحد و امت واحد باشد نیاز به امامت دارد و مکتب شیعه و اهل بیت(ع) این قابلیت را دارد.


آیت الله علی خاتمی امت را مردمی دارای مشترکات در آرمان، هدف، راه، دانست و تاکید کرد: امام این امت را به سوی آرمان هایش هدایت می کند.


 وی یادآورشد: یک میلیارد و 700 میلیون جمعیت شیعه در جهان است که نقاط مشترک زیادی همچون کتاب و قبله دارند و می توانند تحت لوای امام در برابر جمعیت سه میلیون نفری یهودیان بی وطن، پیروز باشند.


منبع: ایرنا




مطالب مرتبط

نظرات کاربران