فداکاری نشانه ایمان به هدف است فداکاری نشانه ایمان به هدف است فداکاری نشانه ایمان به هدف است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فداکاری نشانه ایمان به هدف است فداکاری نشانه ایمان به هدف است فداکاری نشانه ایمان به هدف است فداکاری نشانه ایمان به هدف است فداکاری نشانه ایمان به هدف است

فداکاری نشانه ایمان به هدف است

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا گفت: جانبازی و فداکاری نشانه ایمان به هدف است و پیوسته می توان با میزان فداکاری اندازه ایمان و اعتقاد انسان را به هدف تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رجائی خراسانی در جمع زائران ایرانی در حرم حسینی گفت: جانبازی و فداکاری نشانه ایمان به هدف است و پیوسته می توان با میزان فداکاری اندازه ایمان و اعتقاد انسان را به هدف تعیین کرد.


وی افزود: در حقیقت عالی‌ترین محک و صحیح‌ترین مقیاس برای شناسایی میزان اعتقاد یک فرد، میزان گذشت او در راه هدف است. قرآن این حقیقت را در یکی از آیات خود به این صورت بیان کرده است.«إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ یَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ ۚ أُولَٰئِکَ هُمُ الصَّادِقُونَ». (حجرات ۱۵)


سخنران بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: افراد با ایمان کسانی هستند که به خدا و رسول او ایمان آوردند و در ایمان خود شک و تردید نداشتند و در راه خدا با اموال و جانهای خود جهاد کردند. حقا که آنان در ادعای خود راستگویانند.


وی یادآور شد: جنگ احد بهترین محک برای شناختن مومن از غیر مومن و عالیترین مقیاس برای تعیین میزان ایمان بسیار از مدعیان ایمان بود. فرار گروهی از مسلمانان در این جنگ چنان تاثیرانگیز بود که زنان مسلمان، که در پی فرزندان خود به صحنه جنگ آمده بودند و گاهی مجروحان را پرستاری میکردند و تشنگان را آب میدادند، مجبور شدند که از وجود پیامبر (صلی الله علیه و آله) دفاع کنند.


| شناسه مطلب: 97698







نظرات کاربران