انحراف در مراسم اربعین آخرین حربه دشمنان است انحراف در مراسم اربعین آخرین حربه دشمنان است انحراف در مراسم اربعین آخرین حربه دشمنان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انحراف در مراسم اربعین آخرین حربه دشمنان است انحراف در مراسم اربعین آخرین حربه دشمنان است انحراف در مراسم اربعین آخرین حربه دشمنان است انحراف در مراسم اربعین آخرین حربه دشمنان است انحراف در مراسم اربعین آخرین حربه دشمنان است

انحراف در مراسم اربعین آخرین حربه دشمنان است

حجت الاسلام عسکری با بیان اینکه دشمن از حضور باشکوه مردم در مراسم اربعین ناامید شده است اظهار کرد: کار از دست دشمن خارج شده است و تمام تلاش و سعی خود را بر این گذاشته است تا این مراسم را به انحراف بکشاند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست موکب داران اربعین استان قم شامگاه روز شنبه (ششم مهرماه) در مسجد امام رضا علیه السلام شهر قم برگزار شد.


این نشست که به همت کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان قم برگزار شد حجت الاسلام عسکری علویه، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان قم، حجت الاسلام شریفی نماینده معاونت تبلیغ حوزه، عطائی نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات نکات فرهنگی و اجرائی لازم را برای موکب داران بیان کردند.


حجت الاسلام عسکری با بیان اینکه دشمن از حضور باشکوه مردم در مراسم اربعین ناامید شده است اظهار کرد: کار از دست دشمن خارج شده است و تمام تلاش و سعی خود را بر این گذاشته است تا این مراسم را به انحراف بکشاند.


وی ضمن پرهیز موکب داران از مسائل تفرقه انگیز عنوان کرد: اینکه زائران را دعوت کنیم به غذای ایرانی یا موکب ایرانی و برجسته کردن این موضوع باعث تفرقه و ناراحتی مردم عراق به عنوان میزبان زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام خواهد شد و ما به عنوان خادمان این زائران باید از این قبیل موارد تفرقه انگیز پرهیز کنیم.


مسئول کمیته فرهنگی اربعین در استان قم افزود: موکب هایی که به صورت تلفیقی و مشترک بین مردم ایران و عراق با پیوست فرهنگی اداره می شود از موفقترین موکب ها در ایام اربعین حسینی است.


نماینده معاونت تبلیغ حوزه  علمیه قم نیز در این جلسه از حضور روحانیون مبلغ در موکب ها همچون سال گذشته خبر داد و افزود: روحانیون را به دو صورت  مبلغ زائر و زائر مبلغ اعزام خواهیم کرد و امسال به صورت جدی تر و سخت تر دوره های آموزشی را برگزار کرده ایم.


وی به مدیران موکب دار اربعین توصیه کرد از پذیرش روحانیون خارج از لیست اعزامی از طرف معاونت تبلیغ حوزه پرهیز کنند.


از دیگر سخنرانان این نشست، نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم بود که پیرامون مسائل اجرایی و تردد بار و وسائل در مرزها نکاتی را بیان کرد.


در پایان مراسم نیز واقعه عاشورا و اربعین حسینی توسط حجت الاسلام سرچاهی برای حاضرین روایت شد.


گفتنی است در ایام اربعین سال جاری تعداد 96 موکب از استان قم به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی خواهند کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران