آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق آغاز شد آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق آغاز شد آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق آغاز شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق آغاز شد آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق آغاز شد آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق آغاز شد آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق آغاز شد آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق آغاز شد

آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق آغاز شد

آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) در عراق طی مراسمی ویژه با حضور جمعی از علما و فضلا و اهالی منطقه راس البیشه در استان بصره آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همزمان با روزهای پایانی محرم مصادف با سالروز ورود اسیران کربلا به شام، آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) در عراق طی مراسمی ویژه با حضور جمعی از علما و فضلا و اهالی منطقه راس البیشه در استان بصره که جنوبی‌ترین نقطه عراق به شمار می‌رود به سمت شهر مقدس کربلای معلا آغاز شد.
این مراسم ویژه که در کنار دریای خلیج فارس برگزار شده است، با قرائت آیاتی از قرآن حکیم، شعرسرایی، مرثیه خوانی و سخنرانی برخی از روحانیون و مسوولان محلی همراه بود و همزمان زائران حسینی از این منطقه آیین پیاده روی اربعین حسینی را به سمت قبله آزادگان جهان در کربلای معلا آغاز کردند.


اولین گروه طلایه داران اربعین حسینی یک هفته قبل از این مراسم ویژه، پیاده روی خود را به سمت کربلای معلا آغاز کرده بودند و مراسم امروز به معنی اعلام رسمی آیین بزرگ پیاده روی اربعین حسینی در عراق است.


منطقه راس البیشه در فاصله حدود ۵۰۰ کیلومتری از جنوب کربلا در استان بصره واقع شده و این چهارمین سال متوالی است که این مراسم ویژه به نشانه شروع مراسم اربعین در این منطقه برگزار می شود.


زائران حسینی که از امروز آیین پیاده‌روی رسمی را آغاز کرده اند بعد از سه هفته یا کمتر خود را به کربلا معلا خواهند رساند.


اهالی دیگر شهرهای جنوبی عراق بتدریج با ورود این زائران پیاده، به صفوف رهپویان اربعین حسینی می پیوندند تا در طول روزهای آینده این رود کوچک رهپویان که از راس البیشه سرچشمه گرفته در مسیر راه با پیوستن اهالی شهرها و روستاهای مسیر، به رودخانه خروشان مردمی تبدیل شود.


شعار امسال رهپویان اربعین حسینی در منطقه راس البیشه «از دریا تا گلوی بریده» است که اشاره به سواحل خلیج فارس تا قتلگاه اباعبدالحسین (ع) در کربلا دارد.


بخشدار منطقه «السیبه» در شهرستان فاو در بیانیه ای پیشتر اعلام کرده بود که دستگاه های ذیربط دولتی تمهیدات لازم پشتیبانی از جمله هموار کردن راه خاکی برای حرکت زائران را در طول مسیر انجام داده اند تا زائران با آسودگی خاطر در این مسیر به سمت کربلا حرکت کنند.


«احمد الربیعی» اضافه کرده است که برای قافله های رهپوی اربعین حسینی در شهرستان فاو خیمه ها و سرپناه هایی ایجاد و مواکب حسینی در طول مسیر برای پذیرایی از زائران حسینی آماده شده اند.


به گفته وی، با هماهنگی با دستگاه های امنیتی در استان بصره مسیر حرکت زائران تامین امنیت شده و گشت های و ایست های پزشکی در طول مسیر برای مداوای زائران فراهم آمده است.


تمامی پیش بینی ها حاکیست که امسال جمعیت حاضر در اربعین بیش از سنوات گذشته است و برای همین برخی از زائران عراقی ترجیح داده اند آیین پیاده روی را زودتر شروع کنند تا با انجام زیارت زودهنگام، به سیل عظیم دیگر راهپیمایان که متعاقبا پیاده روی اربعین حسینی را آغاز می کنند، اجازه زیارت بارگاه سید الشهدا (ع) و برادر باوفایش ابوالفضل عباس (ع) بدهند.


طبق گزارش مسوولان در جمهوری اسلامی ایران انتظار می رود که امسال سه تا چهار میلیون زائر ایرانی در آیین اربعین حسینی شرکت کنند که در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل ملاحظه ای نشان می دهد.


منبع: خبرگزاری ایرنا


| شناسه مطلب: 97726




اربعین اربعین 98



نظرات کاربران