۱۸۰ مقاله به همایش علمی بین‌المللی اربعین ارسال شد ۱۸۰ مقاله به همایش علمی بین‌المللی اربعین ارسال شد ۱۸۰ مقاله به همایش علمی بین‌المللی اربعین ارسال شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
۱۸۰ مقاله به همایش علمی بین‌المللی اربعین ارسال شد ۱۸۰ مقاله به همایش علمی بین‌المللی اربعین ارسال شد ۱۸۰ مقاله به همایش علمی بین‌المللی اربعین ارسال شد ۱۸۰ مقاله به همایش علمی بین‌المللی اربعین ارسال شد ۱۸۰ مقاله به همایش علمی بین‌المللی اربعین ارسال شد

۱۸۰ مقاله به همایش علمی بین‌المللی اربعین ارسال شد

معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تعداد ۱۸۰ مقاله و چکیده مقاله به دبیرخانه همایش علمی بین المللی اربعین ارسال شد که پس از داوری‌ها، مجموع ۱۳۵ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و امروز به دلیل محدودیت زمانی تنها برای ۳۵ مقاله فرصت ارائه وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، توحید شالچی امروز دوشنبه در مراسم افتتاحیه سومین همایش علمی بین‌المللی اربعین در کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد:  این همایش سومین رخداد با موضوع اربعین است. در انتهای همایش نیز مقالات به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی منتشر می شود و در اختیار اربعین پژوهان قرار می‌گیرد.
وی افزود:  با توجه به اینکه عاشورا، فرهنگ حسینی و اربعین در فرهنگ ما نقش بسیاری دارد، تحلیل تحولات فرهنگی تاریخی در ایران بدون رجوع به فرهنگ عاشورا ممکن نیست. 
به گفته معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، عاشورا تاثیرات مهمی بر فرهنگ ایران دارد و اربعین که از دیرینه در فرهنگ شیعی بوده، پس از حکومت صدام احیا شد.


شالچی با اشاره به اینکه تمام ابعاد پدیده اربعین باید بررسی شود، یادآور شد: دانشمندان مختلفی از ایران و جهان اربعین را به عنوان حوزه زنده پژوهشی دنبال می‌کنند. از این رو دانشگاه علامه طباطبایی نیز اهتمام زیادی بر این موضوع دارد. 
شالچی خاطر نشان کرد:  ممکن است در حوزه اربعین پژوهی، برخی موسسه های خارجی سوگیری‌هایی داشته باشند، اما مهم این است که از درون زیست‌جهان تشیع کارهای شایسته‌ای در این باره انجام شود.


همایش علمی بین‌المللی اربعین با حضور شخصیت‌های داخلی و محققان خارجی و با برگزاری هفت نشست تخصصی با موضوعاتی همچون «ابعاد تربیتی و روانشناسی اربعین»، «ابعاد فرهنگی و رسانه‌ای اربعین»، «ابعاد جامعه شناختی اربعین»، «ابعاد کلامی و عقیدتی اربعین»، «ابعاد فقهی و ادبی اربعین»، «زائران و میزبانان» و «آینده پژوهی اربعین» ادامه دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران