دومین نشست هماهنگی ستاد اربعین در عراق برگزار شد دومین نشست هماهنگی ستاد اربعین در عراق برگزار شد دومین نشست هماهنگی ستاد اربعین در عراق برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دومین نشست هماهنگی ستاد اربعین در عراق برگزار شد دومین نشست هماهنگی ستاد اربعین در عراق برگزار شد دومین نشست هماهنگی ستاد اربعین در عراق برگزار شد دومین نشست هماهنگی ستاد اربعین در عراق برگزار شد دومین نشست هماهنگی ستاد اربعین در عراق برگزار شد

دومین نشست هماهنگی ستاد اربعین در عراق برگزار شد

 دومین نشست هماهنگی ستاد اربعین در عراق با حضور وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در محل کنسولگری ایران در کربلای معلا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، دومین نشست هماهنگی ستاد اربعین در عراق با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و حسین جابری انصاری معاون وزیر امور خارجه در محل کنسولگری ایران در کربلای معلا برگزار شد.


در این نشست که معاونان ناجا و وزارت کشور، مسئولان مختلف ستادهای فرعی و قرارگاه های اربعینی در داخل عراق و نمایندگان دستگاه های مختلف ذیربط حضور داشتند، نمایندگان بخش های مختلف ستادی گزارش هایی درخصوص اقدامات انجام شده برای تسهیل آمد و شد و خدمات زائران اربعینی ارائه کردند.  


سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و رئیس ستاد ایرانی اربعین در عراق، در سخنانی گفت: اقدامات و هماهنگی های لازم با طرف عراقی در محورهای بصره، سامرا، کاظمین، مهران، خسروی، کربلا و نجف در سطوح  مختلف انجام شده و مرزها در حال آماده سازی است و مشکل خاص و جدی نداریم.


وی با بیان اینکه مراسم بزرگ و میلیونی اربعین به‌عنوان کانون وحدت و کانون محبت اهل بیت (ع) ممکن است در برخی موارد نیز برخی مشکلات اجرایی داشته باشد، افزود: برخی مشکلات طبیعی است و باید برای رفع و یا کاهش آن تلاش کنیم.


ایرج مسجدی گفت: با جلسات و توافق هایی که با طرف عراقی انجام شده است، ما هر سال نسبت به سالهای قبل وضعیت برنامه ریزی، هماهنگی و اجراییات بهتر و مطلوب تر شده است و هر کدام از دو طرف ایرانی و عراق می دانند چه کارهایی را باید انجام دهند.


وی افزود: دولت و ملت عراق همکاری بسیاری خوبی در این خصوص از بالاترین سطح یعنی نخست وزیر تا بقیه بخش های دولت، نیروهای نظامی و انتظامی و الحشد الشعبی، استانداران و مرزبی ها وجود دارد و جا دارد از همه مسوولان عراقی برای خدمات رسانی صادقانه و خالصانه به زائران از جمله زائران ایرانی قدردانی کنیم.


حسین جابری انصاری معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست طی سخنانی با تاکید بر ابعاد سیاسی و عبادی مراسم بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی  (ع) بر تلاش هر چه بیشتر جهت تقویت و تسهیل این تعاملات فرهنگی تاکید کرد.


حسین ذوالفقاری معاون وزیر کشور و رییس ستاد اربعین جمهوری اسلامی ایران نیز با تشریح اقدامات انجام شده در این ستاد در جهت هماهنگی با طرف عراقی و بسیج امکانات برای تسهیل تردد و رفاه زائران، بر اهمیت بحث بیمه زائران در تامین امکانات درمانی و نیز جبران خسارت های ناشی از حوادث احتمالی در عراق تاکید کرد.


| شناسه مطلب: 97743




اربعین اربعین 98



مطالب مرتبط

نظرات کاربران