دانشگاهیان اربعین را به جهانیان معرفی کنند دانشگاهیان اربعین را به جهانیان معرفی کنند دانشگاهیان اربعین را به جهانیان معرفی کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دانشگاهیان اربعین را به جهانیان معرفی کنند دانشگاهیان اربعین را به جهانیان معرفی کنند دانشگاهیان اربعین را به جهانیان معرفی کنند دانشگاهیان اربعین را به جهانیان معرفی کنند دانشگاهیان اربعین را به جهانیان معرفی کنند

دانشگاهیان اربعین را به جهانیان معرفی کنند

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مجموعه های مختلف دانشگاهی و حوزه های علمیه باید به حوزه اربعین ورود لازم را داشته باشند تا بتوان کمال استفاده را از آن داشت و اربعین را به جهانیان معرفی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، غلامرضا غفاری در همایش علمی بین‌المللی اربعین در کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: امروزه آنچه به عنوان آموزه علمی تحت عنوان حب الحسین یجمعنا  در عمل مشاهده می کنیم، اجتماعی برگرفته از آموزه و جامعه اسلامی است.


وی افزود: با یک اجتماع و راهپیمایی بزرگ اربعین مواجه هستیم که تنها در راهپیمایی و جمع شدن خلاصه نمی‌شود، بلکه از مفاد و ارزش والایی برخوردار است. کارشناسان و خادمان مسلمان از حیث علمی وظایف مختلفی در این مراسم دارند. همایش علمی بین المللی اربعین مانند قاب و آینه ای است که تمام آموزه‌ها و عقایدی را که بر مبنای هویت تببین می‌شود، منعکس و به عرصه ظهور می‌رساند.


معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رخدادها و رویدادهای دیگر در یک روز خلاصه می‌شوند، اما در ایام اربعین در ۱۰ روز شاهد یک حرکت زنده و بالنده هستیم که همه ظرافت ها و ایده های یک جامعه اسلامی را در معرض ظهور قرار می دهد. میزان نفوذ این حرکت را نمی‌توان در میان جهانیان کتمان کرد. وظیفه عالمان و دانشگاهیان این است که پدیده اربعین را از جهات مختلف مورد مطالعه قرار دهند.


وی افزود: نگاه عالمانه نسبت به شئون اربعین از جنبه‌های مختلف اجتماعی و نگاه سیاستی و مدیریتی از جمله موارد مهمی است که با دستاوردهای عالمان محقق می‌شود.




نظرات کاربران