اربعین حسینی و ضرورت اتخاذ تدابیر مناسب برای حسن خدمت به زائران

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به افزایش سفر زائران به عتبات عالیات با نزدیک شدن به اربعین حسینی اشاره کرد و خواستار اتخاذ تدابیر مناسب برای حسن اجرای مسئولیت های بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر این اجتماع عظیم مردمی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، درنشست امروز شورای برنامه ریزی وهماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با بیان گوشه ای از حجم فعالیت های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری دراربعین سال گذشته تصریح کرد: ما موظف هستیم دراین اجتماع عظیم هرکجا که لازم است حضور یافته و در خدمت زائران باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: برای زائران خارجی ازجمله زائران پاکستانی، افغانی و آذربایجانی که میهمان جمهوری اسلامی ایران هستند و در این ایام ازطریق خاک کشورمان به عتبات عالیات مشرف می شوند مواد مکتوب مناسب تهیه شود و دراختیار آنان قرار گیرد.


آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج وزیارت نیز در این جلسه با مهم خواندن توجیه و پیام رسانی به زائران خارجی، اظهار داشت: امسال جزوه ای برای این زائران تهیه و بین آنها توزیع خواهد شد و برای سال های بعد نیز پیش بینی و برنامه ریزی مناسب صورت خواهد گرفت .  


وی با تاکید براینکه عملیات اعزام زائران اربعین بسیارسنگین و درسطح بین الملل کم نظیر است، گفت: سازمان حج وزیارت و حوزه نمایندگی ولی فقیه درامور حج وزیارت حضور موثرتر و گسترده تری در مراسم اربعین خواهند داشت


آقای رشیدیان افزود: این دو دستگاه به مسئولیت های خود در ارتباط با بهره مندی معنوی زائران از این سفرعمل خواهند کرد و درایام اربعین ستاد های سازمان حج و بعثه  درعراق فعال تر خواهد شد.


وی با اشاره به اعزام معاون امور حج وزیارت و مدیرکل برنامه ریزی و نظارت عتبات سازمان حج وزیارت به عراق برای بررسی خدماتی که می توان به زائران اربعین ارائه کرد، گفت: این سازمان درمواری که احساس شود خلائی وجود دارد از امکانات خود مانند آشپزخانه های مرکزی، برای  خدمات رسانی به زائران استفاده خواهد کرد.


رئیس سازمان حج وزیارت تاکید کرد: با توجه به لزوم پیگیری توافقات و مسایل اجرایی زیارت با  طرف های عراقی، لازم است که زمینه ثبت رسمی دفتر نمایندگی سازمان حج وزیارت درعراق هرچه سریعتر فراهم شود.  


درادامه این جلسه چند تن ازحاضران نقطه نظرات خود را در خصوص اعزام زائر به سوریه مطرح کردند و مقرر شد درجلسه آینده گزارش نهایی برای تصمیم گیری ارائه شود.


برپایه این گزارش، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در ابتدای این جلسه به پیروزهای مقاومت یمن اشاره کرد و گفت: خداوند می فرماید: " إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ‏ " و ما تحقق آیات وعده های خداوند را امروز دریمن شاهد هستیم.


حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه آمریکا و غرب حتی همپیمانهای خود را بخاطراستفاده گسترده از بمب های خوشه ای علیه مردم مظلوم یمن محکوم نکردند، افزود: رزمندگان مقاومت درس آموخته های امام راحل هستند وآن پیرخردمند برای خدابودن را درمیان همه رهپویان خود به ودیعه گذاشت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران