پروژه بزرگ راه آهن مکه – مدینه راه اندازی می شود پروژه بزرگ راه آهن مکه – مدینه راه اندازی می شود پروژه بزرگ راه آهن مکه – مدینه راه اندازی می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پروژه بزرگ راه آهن مکه – مدینه راه اندازی می شود پروژه بزرگ راه آهن مکه – مدینه راه اندازی می شود پروژه بزرگ راه آهن مکه – مدینه راه اندازی می شود پروژه بزرگ راه آهن مکه – مدینه راه اندازی می شود پروژه بزرگ راه آهن مکه – مدینه راه اندازی می شود

پروژه بزرگ راه آهن مکه – مدینه راه اندازی می شود

طول مسیر راه آهن حرمین (مکه به مدینه) بیش از 450 کیلومتر است و تلاش می شود تمام استانداردهای ایمنی در این پروژه مهم مورد توجه قرار گیرد.

جباره بن عید الصریصری وزیر حمل و نقل و رئیس شورای شرکت راه آهن عربستان از اقدام شرکت البلد الامین برای بررسی دقیق و ویژه اتصال راه آهن مشاعر به راه آهن حرمین(مکه مکرمه-مدینه منوره) خبر داد تا در ضمن پروژه حمل و نقل عمومی منطقه مکه مکرمه قرار گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روزنامه المدینه، وی این گام را از مهمترین اقداماتی که باید در زمینه ارائه خدمات شایسته به ساکنان و زائران مدینه منوره و مکه مکرمه برداشته شود، توصیف کرد.

الصریصری درباره شیوه های سلامت مسیر احداث راه آهن حرمین که با اعتراضات برخی طرفها روبرو شده است گفت : آنچه از سوی طرفهای دولتی در جده از جمله اداره راهنمایی و رانندگی و شهرداری مطرح شده، اعتراض نبود بلکه صرفا ملاحظات و درخواست توضیحات برای اطمینان یافتن از ابزار ایمنی و ترافیکی راه آهن حرمین بود تا تمام استاندارهای ایمنی در این زمینه رعایت شود و سبب ترافیک نشود.

وی با مهم دانستن ملاحظات مطرح شده در این زمینه افزود : سئوالات و پیشنهادهایی مطرح شد که همگان متقاعد شدند که این مسیر، بهترین مسیر برای احداث راه آهن است و تمام استانداردهای ایمنی هم رعایت خواهد شد.

 وزیر حمل و نقل عربستان با یبان اینکه از ابتدای ورود خط آهن به جاده حرمین دو دیواره در دو طرف مسیر ساخته خواهد شدخاطر نشان کرد  طول مسیر راه آهن حرمین(مکه به مدینه) بیش از 450 کیلومتر است و از شهرهای مختلف از جمله جده، رابغ می گذرد، اما مشکلی که وجود دارد این است که این خط ناگزیر باید از مناطق مسکونی و مزارع عبور کند که این چالشها باید بررسی و برطرف شود و حل آن مدتی طول می کشد.

وی گفت : این پروژه بسیار مهمی است زیرا قطارسریع السیر میان دو منطقه حیاتی و مهم است و به همین سبب به شدت علاقه مندیم تا مسیر خط آهن ایمن و از بهترین مسیرها باشد

وی از پرداخت غرامت به صاحبان اراضی و ساختمانها و اماکنی که در مسیر خط آهن مکه مدینه قرار دارند و باید تخریب شوند خبر داد.

مرحله  اول پروژه

از سوی دیگر مهندس عبدالعزیز الحقیل رئیس شرکت راه آهن عربستان گفت : اقدامات و کارهایی که در حال حاضر انجام می شود در چارچوب مرحله اول پروژه راه آهن حرمین قرار دارد و شامل اجرای کارهایی مانند صاف کردن و زه کشی مسیر خط آهن  و اعمال حفر و احداث پل ها است که مستلزم دقت بسیار بالا در اجرا که متناسب و هماهنگ با الزامات طراحی و نقشه های مهندسی پروژه باشد.

وی افزود : تیمهای کاری در مناطق مختلف کار تعیین و ترسیم شکل خط آهن و آغاز عملیات بازطراحی و ساخت پل های واقع در جاده حرمین به طوری که متناسب با مسیر خط آهن باشد و کار آمادگی تمام تدابیر میدانی و سازمان یافته را آغاز کرده اند

وی با بیان اینکه طراحی فنی مسیر راه آهن مکه به مدینه شامل احداث 153 پل است، افزود : شرکت راه آهن با امارتها و استانها و شهرداریها و ادارات راهنمایی مناطق که به ساخت این پروژه کمک می کنند و موسسات دیگر از جمله شرکتهای آرامکو و برق، در هماهنگی مستمر است.

وی تاکید کرد : این پروژه بر اساس استانداردهای بالا و با نظارت دقیق مشاوران ناظر اجرا خواهد شد.


| شناسه مطلب: 9776







نظرات کاربران