چادرهای سوخته؛ روایتی متفاوت از مصائب اسیران واقعه عاشورا چادرهای سوخته؛ روایتی متفاوت از مصائب اسیران واقعه عاشورا چادرهای سوخته؛ روایتی متفاوت از مصائب اسیران واقعه عاشورا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چادرهای سوخته؛ روایتی متفاوت از مصائب اسیران واقعه عاشورا چادرهای سوخته؛ روایتی متفاوت از مصائب اسیران واقعه عاشورا چادرهای سوخته؛ روایتی متفاوت از مصائب اسیران واقعه عاشورا چادرهای سوخته؛ روایتی متفاوت از مصائب اسیران واقعه عاشورا چادرهای سوخته؛ روایتی متفاوت از مصائب اسیران واقعه عاشورا

چادرهای سوخته؛ روایتی متفاوت از مصائب اسیران واقعه عاشورا

کتاب چادرهای سوخته نخستین روایت‌نامه مصور با نگارشی متفاوت از وقایع بعد از عاشورای حسینی است که به مصائب اسیران این واقعه از کربلا تا شام می‌پردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، کتاب چادرهای سوخته نخستین روایت‌نامه مصور با نگارشی متفاوت از وقایع بعد از عاشورای حسینی است که به مصائب اسیران این واقعه از کربلا تا شام می‌پردازد.
تالیف و تصویرگری این کتاب که توسط انتشارات سرافراز در شمارگان پنج هزار نسخه منتشر شده، توسط الهه‌آلسادات بهشتی صورت گرفته و محمدرضا رحیمیان و هلن دارایی نیز آن را تنظیم، ویرایش و بازنگری کرده‌اند.
کتاب چادرهای سوخته به صورت نقاشی مواردی از جمله حوادث، معجزه‌ها و کرامات از عصر عاشورا و حرکت کاروان اسیران اهل بیت به طرف کوفه تا شام و برگشت به کربلا در اربعین و مدینه را با نگارشی سلیس و روان با مستندات قوی بیان می‌کند.
در بخشی از مقدمه این کتاب به قلم محمدرضا سنگری آمده است: آثار هنری عاشورایی، مترجمان روح زیباجو و زیباخواه هنرمندی هستند که زیباترین تابلوی جهان و به تعبیر شگرف و شگفت زینب کبری(س)، جمیل بودن کربلا را یافته‌اند و با جوهر و رنگ که نه با اشک خویش احساس و ارادت خود را بازنموده‌اند و به مدد نقش باز گفته‌اند و این است که هر تابلوی هنری و هر اثر هنرمندانه، گواه عنایتی است که به آفریننده شده است و ترجمان حضور جانی است که عاشورا را شهود و ادراک کرده است.
همچنین در ابتدای کتاب دست‌نوشته‌ و نظرهای چند عالم، استاد و مسئول فرهنگی، مذهبی و هنری درباره این کتاب پرمحتوا و ارزشمند به چاپ رسیده است.
ترجمه عربی کتاب چادرهای سوخته با عنوان الخیام المحترقه در کربلا توسط حجت الاسلام عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی و تولیت شرعی و مذهبی حرم مطهر امام حسین(ع) رونمایی و عرضه شده است.
این کتاب به صورت کامل گلاسه و چاپ رنگی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی وقایع عاشورا با تخفیف ویژه عرضه و هر سال از محتوای آن مسابقه کشوری با جوایز ارزنده برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای تهیه کتاب چادرهای سوخته می‌توانند با شماره‌های ۳۴۲۰۸۰۰۱ و ۳۴۴۴۳۸۷۱ در کرج(۰۲۶) تماس بگیرند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران