معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه : حج و عمره نماد یکتاپرستی است معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه : حج و عمره نماد یکتاپرستی است معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه : حج و عمره نماد یکتاپرستی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه : حج و عمره نماد یکتاپرستی است معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه : حج و عمره نماد یکتاپرستی است معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه : حج و عمره نماد یکتاپرستی است معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه : حج و عمره نماد یکتاپرستی است معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه : حج و عمره نماد یکتاپرستی است

معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه : حج و عمره نماد یکتاپرستی است

حج و عمره نماد یکتاپرستی، پیوستگی ، همگرائی ، تعامل ارتباطات مسلمانان ، شناخت خود از دگر ، معنویت و باورهای اعتقادی است.

حجت الاسلام  " محمد هادی فلاح زاده " معاون توسعه مديريت و منابع بعثه مقام معظم رهبری گفت : حج و عمره نماد یکتاپرستی، پیوستگی ، همگرائی ، تعامل ارتباطات مسلمانان ، شناخت خود از دگر ، معنویت و باورهای اعتقادی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری ، وی كه در نخستین همایش آموزشی عمره گزاران دانشگاهها گفت : در جهان امروز چهار رکن مهم تفکر ، عقلانیت ، علم و معنویت هر گاه در کنار همدیگر باشند موجب رشد و تعالی بشریت می گردد. اما هر زمان که این چهار رکن به طور مستقل از همدیگر ایفای نقش کنند موجب افراط و تفریط خواهد شد.

فلاح زاده در ادامه گفت: تفکر ، هیچگاه نتوانسته یک تعریف واحد از هستی ، انسان و هویت انسانی ارائه دهد . همچنین , عقلانیت نیز معمولا در پیوند با تفکر نبوده و علم نیز در پیوند تفکر و عقلانیت نمی باشد.

 این استاد دانشگاه در ادامه گفت: هر گاه علم در پیوند دیگر ابعاد ظهور نیابد دچار علم زدگی و علم محوری می گردد و معنویت نیز اگر با خدا و تفکر همراه نباشد فاقد ارزش خواهد بود.

معاون توسعه مديريت و منابع بعثه رهبری افزود: حج اوج پیوند عقلانیت ، تفکر ، علم و معنویت می باشد. اعمال حج و عمره با بهره مندی از این چهار عنصر معنا خواهد یافت و دانشجو در پی انجام مناسک پی به رمز و راز آن نیز خواهد برد.

فلاح زاده با تاکید بر اهميت و ضرورت  وحدت جهان اسلام و بااشاره به برداشت غلط گروههاي سلفي در عربستان از اسلام و تعاليم ديني گفت : عده ای که غیر بومی عربستان می باشند بر اساس تفکرات خاص افراطی ممکن است بر دانشجویان فشار وارد کنند ولیکن حاکمیت عربستان سعودی از زائران ایرانی استقبال می کند. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که این گونه رفتارها به عنوان حاکمیت سعودی نبوده و این عده  قلیل متاسفانه به حیثیت بین المللی عربستان ضربه می زنند.

فلاح زاده در ادامه گفت: خوشبختانه دانشجویان جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر القائات شبهات افراطیون در عربستان قرار نگرفته اند و پرسش های مطرح شده توسط دانشجویان به علت تفاوت های محیطی ، تفاوت در اعمال عبادی و روح پرسشگری جوان است که مسئولین فرهنگی کاروان ها می توانند از این فرصت بهترین استفاده را برای تشریح گزاره های دینی نمایند.

وی در پایان گفت: معرفی صحیح مکتب اهل بیت (ع) و  پاسخ به پرسش های زائران جهان اسلام کمک شایسته ای برای وحدت جهان اسلام خواهد بود.


| شناسه مطلب: 9778







نظرات کاربران