راهپیمایی اربعین؛ زمینه ساز تحقق تمدن اسلامی راهپیمایی اربعین؛ زمینه ساز تحقق تمدن اسلامی راهپیمایی اربعین؛ زمینه ساز تحقق تمدن اسلامی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راهپیمایی اربعین؛ زمینه ساز تحقق تمدن اسلامی راهپیمایی اربعین؛ زمینه ساز تحقق تمدن اسلامی راهپیمایی اربعین؛ زمینه ساز تحقق تمدن اسلامی راهپیمایی اربعین؛ زمینه ساز تحقق تمدن اسلامی راهپیمایی اربعین؛ زمینه ساز تحقق تمدن اسلامی

راهپیمایی اربعین؛ زمینه ساز تحقق تمدن اسلامی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی راهپیمایی عظیم اربعین را فرصتی برای تحقق تمدن نوین اسلامی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در همایش یاوران معنوی ستاد اربعین استان با اشاره به حضور میلیونی مسلمانان جهان در این راهپیمایی گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی فرصت مناسبی است برای انسانهایی که خود را برای سربازی در راه تمدن نوین اسلامی آماده می کنند.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع)متعلق به انسانیت است، افزود: این امام عزیز فقط مختص شعیان نیست بلکه متعلق به همه مذاهب اسلامی است و به همین دلیل ما همه ساله شاهد حضور افراد غیر مسلمان در این راهپیمایی هستیم .
امام جمعه تبریز از زائران امام حسین (ع) خواست تا در این راهپیمایی با احترام به عقاید یکدیگر از به وجود آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری کنند و فرصت را برای سودجویان فراهم ننمایند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم راهپیمایی اربعین را عامل اصلی وحدت در بین مسلمین جهان خواند و گفت: این راهپیمایی موجب اتحاد و انسجام مسلمانان شده است و همین مسئله ترس و نگرانی دشمنان اسلام را دوچندان می کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه همه تلاش می کنند تا راهپیمایی اربعین به نحو احسن برگزار شود، تاکید کرد :همه باید نواقص سال های گذشته را بررسی ومشکلات موجود را رفع کنیم تا زائران به راحتی بتوانند به زیارت امام خود مشرف شوند.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این همایش، تجمع اربعین را نمایشی از اقتدار شعیان خواند و تصریح کرد: بدخواهان اسلام وترویج کنندگان تشیع انگلیسی برای سوء استفاده از این مراسم معنوی در تلاش هستند و با آگاه سازی مردم می توان جلوی بروز مشکلات احتمالی را گرفت.
پورمحمدی با بیان اینکه در اربعین امسال حماسه عظیمی ثبت خواهد شد، افزود: پیش بینی شده است امسال بیش از 100 هزار نفر از مردم استان در راهپیمایی عظیم و جهانی اربعین شرکت کنند.
حجت الاسلام ایراننژاد مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم با درخواست از مسافران اربعین برای اهتمام به اقامه نماز اول وقت گفت: امام حسین(ع) در میدان جنگ شمشیر خود را کنار گذاشت و اول وقت نماز خود را خواند و ما هم باید از این امام عزیز الگوبرداری کنیم و نماز را اول وقت بخوانیم.
حق بیگی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی هم در این همایش از آمادگی کامل موکب های استان برای پذیرایی از زائران اربعین خبر داد و گفت: امسال 22موکب از استانآاماده اسکان و پذیرایی از زائران امام حسین (ع) هستند.




نظرات کاربران