لزوم همکاری کشورهای همسایه برای ارائه خدمات بهداشتی به زائران اربعین لزوم همکاری کشورهای همسایه برای ارائه خدمات بهداشتی به زائران اربعین لزوم همکاری کشورهای همسایه برای ارائه خدمات بهداشتی به زائران اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
لزوم همکاری کشورهای همسایه برای ارائه خدمات بهداشتی به زائران اربعین لزوم همکاری کشورهای همسایه برای ارائه خدمات بهداشتی به زائران اربعین لزوم همکاری کشورهای همسایه برای ارائه خدمات بهداشتی به زائران اربعین لزوم همکاری کشورهای همسایه برای ارائه خدمات بهداشتی به زائران اربعین لزوم همکاری کشورهای همسایه برای ارائه خدمات بهداشتی به زائران اربعین

لزوم همکاری کشورهای همسایه برای ارائه خدمات بهداشتی به زائران اربعین

در نشست مشترک کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین با سفرای کشورهای همسایه بر لزوم ارائه خدمات به زائران تمامی کشورهایی که از ایران به سوی عتبات می‌روند تأکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست مشترک کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی ۹۸ با هدف ارائه خدمات بهتر به زائران حسینی با حضور رئیس سازمان اورژانس کشور کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی، اعضای این ستاد و سفرای کشور‌های همسایه در سازمان اورژانس کشور برگزار شد.


در این نشست موضوعاتی همچون اقدامات درمانی، فوریت‌های پزشکی و به ویژه کنترل بهداشتی و نظارت بر موکب‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، نظام مراقبت سندرمیک و کنترل زائران افغانستانی و پاکستانی در مبادی ورودی مرز‌های شرقی کشور از نظر بیماری‌های واگیر و تاکید بر واکسیناسیون زائران مطابق با توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی مطرح شد.


پیرحسین کولیوند، رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین در این نشست به جایگاه و عملکرد کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی پرداخت و گفت: وزارت بهداشت در خصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و نیز کنترل دقیق مخاطرات بهداشتی به زائران همه کشور‌هایی که وارد ایران می‌شوند اطمینان و تعهد کامل دارد.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت ایران و عراق در شهریورماه امسال، گفت: هدف و وظیفه اصلی ما ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب به زائران اربعین حسینی است و خوشبختانه در رابطه با درمان رایگان بیماران اورژانسی در بیمارستان‌های عراق با وزارت بهداشت عراق به تفاهم رسیدیم.
رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به مخاطرات احتمالى، گفت: با توجه با بازگشایى مرز خسروى در غرب کشور و افزایش تردد زائران ایرانى و غیر ایرانى به دلیل حذف روادید در ایام اربعین، امکانات وزارت بهداشت و کمیته بهداشت و درمان اربعین به میزان ٢۵ درصد افزایش یافته است.


در این نشست همچنین عطیر العبادی سفیر کشور عراق در ایران ضمن تقدیر از انعقاد تفاهم نامه بین وزارت بهداشت ایران و عراق بر همکاری کامل بین دو کشور برای خدمت به زائران اربعین تأکید کرد.


رفعت مسعود، سفیر کشور پاکستان در ایران، نیز ضمن تأکید بر همکاری وزارت بهداشت کشور ایران و پاکستان، خواستار استمرار جلسات بین دو کشور برای مدیریت بیماری‌ها و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران این کشور به‌ویژه برای مراسم اربعین سال آینده شد.


در این جلسه همچنین مقرر شد به منظور ایجاد تعامل مناسب و همکاری مطلوب وزارت بهداشت ایران، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و عراق، جلساتی با وزیران این کشور‌ها برگزار و درحاشیه نشست آتی وزاری بهداشت کشور‌های منطقه در ایران، موضوعاتی مانند پیشگیری از بروز بیماری‌ها و سلامت زائران اربعین حسینی در راستای رسیدن به اهداف سلامت منطقه بررسی شود.


 


ایکنا




مطالب مرتبط

نظرات کاربران