امام جمعه قم: اربعین باید از اختلافات مذهبی دور بماند

آیت‌الله علیرضا ابا بیان اینکه این روزها اغتشاشاتی در برخی شهرهای عراق مشاهده می‌شود، اظهار داشت: ضمن آنکه باید مشکلات مردم توسط مسئولین عراق مورد توجه قرار گرفته و حل شود ولی باید بدانیم در نزدیکی اربعین امام حسین(ع)، دست‌هایی وجود دارد تا دو ملت بزرگ ایران و عراق را از هم جدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: در روزگارما پیاده‌روی  اربعین ضمن آنکه یک زیارت دل‌نشین است، به نماد عزت، عظمت و شکوه مسلمین تبدیل شده و برآمده از گفتمان اسلام ناب و انقلاب شکوهمند اسلامی است.


وی با بیان اینکه شکوه حماسه اربعین موجب ترس دشمنان شده است، افزود: به برکت خون‌ پاک شهیدان، امروز اربعین از افول خود در دوران رژیم بعث بیرون آمده و با شکوه خود موجب ترس دشمنان اسلام شده است، زیارت اربعین از مستحبات موکد است و امروز تبدیل به شعائرالله شده است.


اربعین باید از اختلافات مذهبی دور بماند


امام جمعه قم بیان کرد: پیاده‌روی اربعین باید از اختلافات مذهبی دور بماند، سینه‌ای گشاده برای همه ادیان و همه‌ی بشریت داشته باشد و براساس نظم و انضباط انجام گیرد.


وی با اشاره به اینکه این روزها اغتشاشاتی در برخی شهرهای عراق مشاهده می‌شود، اظهار داشت: ضمن آنکه باید مشکلات مردم عراق توسط مسئولین عراق مورد توجه قرار گرفته و حل شود، باید بدانیم در نزدیکی اربعین امام حسین(ع)، دست‌هایی وجود دارد تا دو ملت بزرگ ایران و عراق را از هم جدا کند و این‌ها وسیله‌ای برای تفرقه‌افکنی و ایجاد اختلاف میان این دو ملت است.


آیت‌الله اعرافی ادامه داد: همبستگی ایران و عراق بسیار مهم است و اربعین باید جلوه‌گاه قدرت و مقاومت ملت ایران و عراق باشد، همچنین دشمنان اغتشاش‌گر بدانند که شکست خواهند خورد.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران