پنجمین جلسه ستاد اربعین اصفهان برگزار شد پنجمین جلسه ستاد اربعین اصفهان برگزار شد پنجمین جلسه ستاد اربعین اصفهان برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پنجمین جلسه ستاد اربعین اصفهان برگزار شد پنجمین جلسه ستاد اربعین اصفهان برگزار شد پنجمین جلسه ستاد اربعین اصفهان برگزار شد پنجمین جلسه ستاد اربعین اصفهان برگزار شد پنجمین جلسه ستاد اربعین اصفهان برگزار شد

پنجمین جلسه ستاد اربعین اصفهان برگزار شد

دستگاه های اجرایی استان اصفهان آمادگی خود را برای خدمت رسانی به زائران حسینی اعلام کردند تا مراسم پیاده روی اربعین حسینی با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود.

به گزارش خبر گزاری الاربعین، عباس رضایی استاندار اصفهان درپنجمین جلسه ستاد اربعین استان که با حضور مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی دست اندرکار این مراسم برگزار شد، اظهار داشت: در سامانه سماح تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور برای این سفر معنوی ثبت نام کرده اند و تعداد زائران استان اصفهان به جز شهرستان کاشان به ۱۵۵ هزار نفر می رسد.


وی ادامه داد: دفاتر پلیس +۱۰ در استان اصفهان برای خدمت رسانی بهتر به زائران اباعبدالله الحسین  هر روز تا ساعت ۲۰ پاسخگوی مراجعه کنندگان خواهند بود.


استاندار اصفهان عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل استقبال بی نظیر زائران، برگ تردد اربعین در این دفاتر صادر می شود و برای افرادی که برای اولین بار توفیق این زیارت معنوی را پیدا کرده اند، تا ۱۲ آبان ماه معتبر است.


وی افزود: برای تردد با این برگه از مرزهای مهران، شلمچه، خسروی و چزابه مشکلی وجود ندارد البته گذرنامه زائران نیز به مرور چاپ می شود و به دست آنها می رسد.


وی اضافه کرد: پروازهای اصفهان به نجف نسبت به سال گذشته ۱۴۴ درصد افزایش یافته و مجوز ۴۴ پرواز رفت و ۴۴ پرواز برگشت صادر شده است و حدود ۱۵ هزار زائر از فرودگاه اصفهان به عتبات عالیات سفر خواهند کرد و در خصوص افزایش درخواست ها نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.


رضایی تصریح کرد: سازمان حمل و نقل و پایانه های مسافربری استان نی زکرایه اتوبوس های VIP را ۱۵۰ هزار تومان و اتوبوس های عادی را ۹۰ هزار تومان برای هر نفر از اصفهان به مرز مهران اعلام کرده است.


وی افزود: زائران خبرنگار نیز برای اولین بار با مرکز صدا و سیمای استان اصفهان همکاری می کنند تا پوشش خبری و رسانه ای این مراسم عظیم و معنوی به خوبی صورت گیرد، علاوه بر آن برنامه های زنده از کربلای معلی برای مردم شهید پرور اصفهان تهیه و پخش خواهد شد.


استاندار اصفهان تاکید کرد: پنج بانک عامل توسط بانک مرکزی برای تأمین ارز مورد نیاز زائران درنظر گرفته شده است که شعبه های منتخب آنها در اصفهان، مشخص شده اند.


وی خاطر نشان کرد: اورژانس آمادگی خود را برای خدمت رسانی به زائران حسینی اعلام کرده است و سی دی های آموزشی برای حفظ سلامتی زائران در طول سفر نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تهیه شده و در حال توزیع است که البته چگونگی دریافت آن از طریق صدا و سیما اطلاع رسانی می شود.


گفتنی است کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان یکی از کمیته هائی بود که در این جلسه گزارشی از فعالیتهای انجام شده را ارائه و برنامه های آتی خود را برای حاضرین تشریح کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران