امام جمعه مکه نسبت به بی توجهی به سیل زدگان جده اعتراض کرد امام جمعه مکه نسبت به بی توجهی به سیل زدگان جده اعتراض کرد امام جمعه مکه نسبت به بی توجهی به سیل زدگان جده اعتراض کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام جمعه مکه نسبت به بی توجهی به سیل زدگان جده اعتراض کرد امام جمعه مکه نسبت به بی توجهی به سیل زدگان جده اعتراض کرد امام جمعه مکه نسبت به بی توجهی به سیل زدگان جده اعتراض کرد امام جمعه مکه نسبت به بی توجهی به سیل زدگان جده اعتراض کرد امام جمعه مکه نسبت به بی توجهی به سیل زدگان جده اعتراض کرد

امام جمعه مکه نسبت به بی توجهی به سیل زدگان جده اعتراض کرد

امام جمعه مکه مکرمه زیان دیدن مردم جده را از سیل اخیر، ناشی از متخصص نبودن برخی مسئولان دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، روزنامه الریاض چاپ عربستان نوشت : شیخ سعود الشریم امام جمعه مکه مکرمه در خطبه های نماز با انتقاد از عدم رسیدگی به سیل زدگان ، از اینکه برخی مسئولان بدون آنکه تخصصی داشته باشند در کارهای مختلف گمارده شده اند انتقاد کرد.

وی تاکید کرد کسانی که مسئولیتی را بر عهده می گیرند باید در آن مسئولیت متخصص و کارآزموده باشند تا به زیان مردم منجر نشود در حالی که آسیب دیدگان سیل جده قربانی کسانی هستند که در مسئولیت خود خبره و متخصص نیستند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج  ، شبكه خبري عربستان " الاخباريه " به نقل از يك بيانيه سازمان دفاع مدني اين كشور خبر از كشته شدن حداقل 10 نفر درجريان سيل جده ، و نجات يك هزار و 451 نفر توسط نيروهاي امداد هوايي اين سازمان داد.

اين شبكه ظهر شنبه به وقت محلي گفت كه سازمان دفاع مدني بيش از يك هزار و 500 نفر از سيل زدگان را نيز در چادر اسكان داده است .

در همين حال خبرگزاري رسمي عربستان هم گفت كه به دستور ملك عبدالله پادشاه سعودي كه دوران نقاهت بعد از بيماري خود را در مراكش مي گذراند ، دولت سعودي موظف شده است تا با تمام امكانات به ياري سيل زدگان جده بشتابد.

 در سيل هاي اخير در جده كه نهادهاي نظارتي سعودي به صراحت گفته اند كه از حيف و ميل بودجه ساخت مسيل ها در اين شهر بندري كناره درياي سرخ ناشي شده است ، دهها نفر كشته و يا مفقود شده اند.

 در سيل مخربي كه دو سال پيش در جده جريان يافت 123 نفر كشته شدند و خرابيهاي بسياري به بار آمد .

 هواشناسي عربستان سعودي پيش بيني كرده است كه بارش ها در جده كه از پايان هفته گذشته شروع شده است ، همچنان ادامه يابد.

 بنا بر خبري ديگر ، مدارس شهر جده از امروز تا اطلاع ثانوي و براي حفظ سلامت دانش آموزان تعطيل شد.

 تصاوير تلويزيوني بسياري از خيابانهاي جده را پوشيده از سيل و يا عوارض ناشي از آن نشان مي دهد.

بنابراین گزارش ، برخی خیابانهای جده روز جمعه نیز شاهد سیل بود و همچنان برق مناطق کم ارتفاع در این شهر بعد از دو روز بارش شدید باران که منجر به سیل شد، قطع است.


| شناسه مطلب: 9782







نظرات کاربران