اپلیکیشن «زائر» همراه با زائران اربعین اپلیکیشن «زائر» همراه با زائران اربعین اپلیکیشن «زائر» همراه با زائران اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اپلیکیشن «زائر» همراه با زائران اربعین اپلیکیشن «زائر» همراه با زائران اربعین اپلیکیشن «زائر» همراه با زائران اربعین اپلیکیشن «زائر» همراه با زائران اربعین اپلیکیشن «زائر» همراه با زائران اربعین

اپلیکیشن «زائر» همراه با زائران اربعین

نرم‌افزار «زائر» ضمن ارائه جدیدترین نقشه راه اربعین ۹۸ برای زائران اربعین، قابلیت ارائه خدماتی نظیر ارائه نرخ حمل و نقل در عراق، اعلام مفقودی افراد و مدارک را به صورت رایگان دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، اربعین حسینی در سال‌های اخیر به خاطر برگزاری راهپیمایی عظیم و میلیونی زائران و شیفتگان اهل بیت(ع) به سمت کربلای معلی و افزایش شمار حاضران در این مناسبت اسلامی از عراق و کشور‌های مختلف جهان، هر ساله از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار می‌شود.


با‌ توجه به حضور ۲۰ میلیونی زائران اربعین در سال گذشته پیش‌بینی می‌شود، امسال این رقم باز هم افزایش پیدا کند. بر همین اساس دست‌اندرکاران اربعین از ماه‌ها پیش در تدارک برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم برای برگزاری هر‌چه بهتر و باشکوه‌تر مراسم اربعین به منزله بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شعایر اسلامی در عصر حاضر هستند که اکنون می‌توان از آن به عنوان اولین برنامه خبری از نظر گستردگی و اهمیت در جهان نام برد.
حال با‌توجه به جایگاه این مناسبت اسلامی در سال‌های اخیر، مسؤلان و دست‌اندرکاران هر سال تلاش دارند تا با شناسایی و تجزیه و تحلیل برنامه‌های سال گذشته تا حد امکان برنامه سال‌های بعد را با مسائل و مشکلات کمتری برگزار کنند که یکی از آن‌ها تولید اپلیکیشن‌های خدماتی و نرم‌افزار‌های تلفن همراه است.


در این مسیر و در بسیاری از سفر‌های زیارتی، افراد بسیاری هستند که برای راهنمایی بهتر از نرم‌افزار‌های روز استفاده می‌کنند. این موضوع اقدامی بسیار کارآمد و مفید است چرا که اگر مردم راه صحیح سفر را بدانند، از این طریق سفر خود را مدیریت می‌کنند و می‌توانند توشه بیشتری در این سفر معنوی کسب کنند. نرم‌افزار «زائر» یکی از این اپلیکیشن‌هاست که با ارائه جدیدترین نقشه راه اربعین ۹۸ و مشخص کردن مکان افراد، یک مسیریاب کامل و همراه خوب برای زائران اربعین است.


خدمات دیگر این نرم‌افزار با محوریت گم‌شدگان است. زوار از طریق این برنامه دغدغه گم کردن همراهان و همسفران خود را نخواهند داشت. عملکرد نرم‌افزار راهنمای زائر به گونه‌ای است که در طول مسیر ممکن است فردی از همراهانش جدا بماند و کسانی که این نرم‌افزار را دارند، مشخصات فرد گمشده را در یکی از این ۴۰ ایستگاه ثبت می‌کنند و هر فردی که دسترسی به نرم‌افزار دارد، می‌تواند محل گمشده را بیابد.


در این نرم‌افزار نقشه آفلاین و آنلاین وجود دارد و زوار در زمان‌هایی که دسترسی به اینترنت ندارند، می‌توانند از نقشه‌های آفلاین استفاده کنند و هر زمان که به اینترنت دسترسی داشته باشند می‌توانند از خدمات آنلاین نرم‌افزار راهنمای زائر استفاده کنند. امکانات بسیار خوبی برای زائران در این اپلیکیشن طراحی شده که می‌توان به زیرساخت‌های تردد، سرویس‌های بهداشتی و مکان‌هایی که وای‌فای در آن وجود دارد، اشاره کرد. همچنین مسیر نجف تا کربلا با جزئیات کامل در این نرم‌افزار قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا این نقشه بر روی کاغذ با دعای زیارت اربعین که مورد تأیید کمیته است، در اختیار زائران قرار داده شود.


ترجمه فارسی قرآن، نهج‌البلاغه، مفاتیح و صحیفه سجادیه در این نرم‌افزار قرار گرفته است. همچنین پیدا کردن نزدیک‌ترین مسیر از محلی که در آن قرار دارید تا مقصد، مشاهده ادعیه، امکانات و محل‌های کاربردی در سفر به‌صورت دسته‌بندی شده، اعمال و اوقات شرعی هر روز  و لوکیشن‌ها و مکان‌های مختلف با دسته‌بندی در این اپلیکیشن ارائه شده است. زائران می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی www.zaerapp.ir و یا با ارسال یک پیامک رایگان به شماره ۴۰۰۰۲۱ این نرم‌افزار را دریافت کنند.


زائران اربعین بدانند که در شهر نجف، مسیر نجف تا کربلا و در خود کربلا ۴۰ ایستگاه وجود دارد که در این ایستگاه‌ها، اینترنت رایگان فقط برای استفاده از این نرم‌افزار در اختیار مردم قرار می‌گیرد و این نرم‌افزار در این ایستگاه‌ها، قابلیت به روزرسانی دارد.


 


ایکنا




نظرات کاربران