دیدار رایزن اموردینی سفارت ترکیه درایران با نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت  دیدار رایزن اموردینی سفارت ترکیه درایران با نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت  دیدار رایزن اموردینی سفارت ترکیه درایران با نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت  بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار رایزن اموردینی سفارت ترکیه درایران با نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت  دیدار رایزن اموردینی سفارت ترکیه درایران با نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت  دیدار رایزن اموردینی سفارت ترکیه درایران با نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت  دیدار رایزن اموردینی سفارت ترکیه درایران با نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت  دیدار رایزن اموردینی سفارت ترکیه درایران با نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت 

دیدار رایزن اموردینی سفارت ترکیه درایران با نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت 

رایزن امور دینی سفارت جمهوری ترکیه درایران در دیدار با  نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت درباره روابط فرهنگی و مذهبی بین دو کشور گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آقای مجید جان رایزن امور دینی سفارت جمهوری ترکیه در ایران امروز با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت دیدار و درباره همکاری ها و روابط فرهنگی و مذهبی بین دو کشور گفتگو کرد.


دراین دیدارکه آقای سید محمد حسینی معاون اموربین الملل بعثه مقام معظم رهبری نیز حضور داشت، دو طرف از گسترش روابط فرهنگی و دینی بین سازمان دیانت ترکیه و حوزه نمایندگی ولی فقیه درامورحج وزیارت استقبال و تاکید کردند ارتباط و هماهنگی بیشتر میان ترکیه و ایران در حل مشکلات جهان اسلام موثر است.


حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به دیدارها و مذاکرات انجام شده با رئیس سازمان دیانت ترکیه درسفرحج گذشته، اظهار داشت: ما درجمهوری اسلامی ایران آمادگی داریم که با برادران خود درترکیه برای بهینه سازی برنامه های حج و امورعبادی زائران دو کشورهمکاری کنیم.


نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه امروز پیکر جهان اسلام توسط دشمنان زخم خورده است، تصریح کرد: افزایش رفت و آمدها و توسعه ارتباطات بین کشورها و جوامع اسلامی راه نفوذ دشمنان را خواهد بست و مسلمانان می توانند در مسیر اتحاد و انسجام و صلاح وکمال گام بردارند.


رایزن اموردینی سفارت ترکیه نیز با بیان اینکه مسئولان بلندپایه کشورش برای روابط آنکارا و تهران اهمیت فوق العاده ای قائلند، اظهار داشت: روابط سازمان دیانت ترکیه با بعثه مقام معظم رهبری و دیگرسازمان هایی که در زمینه های فرهنگی و مذهبی در ایران فعالیت دارند تاثیر بسیار زیادی در عمیق تر شدن روابط دو کشور در این زمینه ها دارد.


آقای مجید جان با بیان اینکه روابط هرچه بهترایران و ترکیه درحل مسایل و دردهای جهان اسلام موثر است، افزود: جوامع اسلامی برای جلوگیری از ظلمی که در کشورهای مختلف به مسلمانها می شود، می توانند با یکدیگر ارتباط داشته و مشورت کنند.


دراین دیدار طرفین ازانجام کارهای مشترک پژوهشی، تحقیقی و علمی در حوزه حج و زیارت  و استفاده از ظرفیت های پژوهشکده حج و زیارت دراین زمینه استقبال کردند و حجت الاسلام والمسلمین نواب خواستارعملی شدن توافق های صورت گرفته میان دو طرف شد.


نماینده ولی فقیه همچنین با اشاره به حضورملیت های مختلف در پیاده روی اربعین حسینی، اظهار داشت: محبت امام حسین (ع) موجب شده است حضور علاقمندان و دوستداران اهل بیت در این مراسم هرسال افزایش یابد.


رایزن اموردینی سفارت ترکیه نیزبا بیان اینکه ظلمی که علیه امام حسین (ع) صورت گرفت برای هیچ انسانی قابل تحمل و پذیرش نیست، گفت: امام حسین (ع) متعلق به همه انسان هاست و من هم شعار"الحسین یجمعنا" را شنیده و علاقمندم که از کربلا زیارت کنم. 


 


   


 


 




نظرات کاربران