اجرای برنامه‌های ویژه برای زائران آذری اربعین در امامزادگان اردبیل

رییس کارگروه یاوران معنوی اربعین اردبیل از اجرای برنامه‌های ویژه برای زائران آذری اربعین در امامزادگان اردبیل خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده رییس کارگروه یاوران معنوی کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین اردبیل از اجرای برنامه‌های ویژه برای زائران آذری اربعین در امامزادگان اردبیل خبر داد و گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزار زائر از کشور آذربایجان جهت شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از طریق مرز بیله‌سوار وارد استان اردبیل شود و در امام‌زادگان از برنامه‌های ویژه بهره‌مند گردند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، اظهار کرد: تکریم زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و ارائه خدمات به آنان حاکی از باور‌های دینی مردم حسینی استان اردبیل است و این مهم به خوبی صورت می پذیرد.


وی افزود: در راستای پذیرایی و تکریم زائران اربعین حسینی حوزه قفقاز که از کشور‌های جمهوری آذربایجان و روسیه وارد استان اردبیل می‌شوند، تمهیدات و مقدمات لازم در نظر گرفته شده است که در این راستا پذیرایی و تکریم زائرین اربعین حسینی از ۱۲ مهرماه سال  در امام‌زاده سیدصدرالدین اردبیل و امام‌زاده محمدبن حنفیه گرمی و در مسجد غریب بیله‌سوار و موکب سیدالشهدای پایانه مرزی مرزی بیله‌سوار در حال انجام است.


ستوده با اشاره به خدمات ارائه شده در امام‌زادگان سیدصدرالدین و محمدبن حنیفه به زائران آذربایجانی، تصریح کرد: پذیرایی در وعده های صبحانه، ناهار و شام، برگزاری مراسم فرهنگی و معرفتی، برپایی نمایشگاه فرهنگی، پاسخ‌گویی سوالات شرعی، اقامه نماز جماعت و اسکان زائران از جمله برنامه‌های اجرا شده است.


ریس کارگروه یاوران معنوی  اربعین با اشاره به شعار اربعین امسال با عنوان «الحسین یجمعنا» افزود: عشق و محبت امام حسین (ع) ما را دور هم جمع کرده است و باید از این فرصت برای نشرتعالیم بلند اسلام ناب محمدی (ص) و تشیع علوی به نحو احسن بهره ببریم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران