وداع پرشکوه مدینه با آیت الله العمری + تصویر وداع پرشکوه مدینه با آیت الله العمری + تصویر وداع پرشکوه مدینه با آیت الله العمری + تصویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وداع پرشکوه مدینه با آیت الله العمری + تصویر وداع پرشکوه مدینه با آیت الله العمری + تصویر وداع پرشکوه مدینه با آیت الله العمری + تصویر وداع پرشکوه مدینه با آیت الله العمری + تصویر وداع پرشکوه مدینه با آیت الله العمری + تصویر

وداع پرشکوه مدینه با آیت الله العمری + تصویر


پیکر مطهر مرحوم آیت الله علامه "شیخ محمد علی العمری " رهبر شیعیان مدینه منوره صبح امروز با شکوه بسیار و بی مانند در مدینه النبی (ص) تشییع و در قبرستان بقیع آرام گرفت.

پيكر مرحوم آیت الله العمري صبح امروز پنجشنبه پيش از تشييع در حسينيه شيعيان مدينه براي فاتحه خواني و اداي احترام قرار داده شد و  انبوهي از جمعيت مدينه از شيعيان و اهل سنت با حضور در حسينيه نسبت به آن مرحوم اداي احترام كردند.

به گزارش خبرنگاران پايگاه اطلاع رساني حج از مدينه منوره ، پيكر مرحوم كه غسل داده و كفن شده بود ، در داخل حسينيه بر دوش ارادتمندان حمل و سپس با آمبولانس براي زيارت آخر به بارگاه رسول الله اكرم (ص) برده شد.

 پيكر مرحوم آيت الله العمري سپس بر روي دوش جمعيت بسيار بزرگي از مشايعت كنندگان و زائران حرم شريف خاتم الانبيا حضرت محمد مصطفي (ص) به بقيع شريف منتقل شده و در نهايت احترام به خاك سپرده شد.

خبرنگاران حاضر در مراسم گفتند كه در سالهاي اخير هرگز چنين مراسم باشكوهي را در تشييع عالمي از علماي اسلامي در مدينه منوره نديده بودند.

براي شركت در مراسم ، شمار بسيار زيادي از شيعيان و ارادتمندان به اهل بيت رسول الله الاعظم (ص) و روحانيت ، در حسينيه آن مرحوم در جنوب شهر مدينه منوره گرد آمده بودند .

در ميان مشايعت كنندگان افراد زيادي ديده مي شدند كه از نقاط دور و نزديك و بخصوص مناطق شمالي و شرقي عربستان سعودي و نيز كشورهاي حوزه خليج فارس به مدينه منوره آمده اند .

علاوه بر گروههاي مختلف مردم ارادتمند به بيت مرحوم العمري ، شماري از مقامات محلي عربستان سعودي نيز در مراسم حضور داشتند.

از كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در جده نيز هياتي در مراسم شركت كرد .

علامه آيت الله شيخ محمد علي العمري پس از دو هفته بستري بودن در بيمارستان ، صبح روز دوشنبه اين هفته دارفاني را وداع گفت .
وي كه درميان عربستاني ها به عنوان " پدر روحاني شيعيان " خوانده مي شد ، در نزديك به 100 سال عمر با بركت خود منشا خدمات علمي و تبليغي و اجتماعي بسياري بود .
 اين عالم شيعي عربستان كه از شاگردان علامه ناييني و آيت الله سيد ابوالحسن اصفهاني بود ، سالهاي بسياري از عمر خود را در زندان سلفي هاي سعودي گذارند .

حجت الاسلام و المسلمين " سيد مهدي قريشي " از دوستان بسيار نزديك مرحوم العمري در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج كه به زودی بخش هايي از آن منتشر خواهد شد ، از جمله به زندان فرستاده شدن مكرر مرحوم علامه
العمري توسط سلفي ها اشاره كرد و گفت كه آن مرحوم در مجموع بيش از يك چهارم عمر خود را در زندان بسر برد.

مرحوم العمري در مدينه منوره حسينيه اي را بنا گذاشت كه روزانه جمع بسيار بزرگي ازشيعيان از گوشه و كنار جهان اسلام به هنگام توفيق تشرف به شهر رسول الله (ص) در آن  و به امامت آن مرحوم نماز مي خواندند و اطعام مي شدند.

گزارش خبرنگاران پايگاه اطلاع رساني حج از مدينه منوره حاكي است كه مشايعت كنندگان پيكر مرحوم آيت الله العمري با حضور در حسينيه آن مرحوم ارتحال اين عالم روحاني را به فرزند بزرگوار آن مرحوم ، حجت الاسلام و المسلمين دكتر شيخ "كاظم العمري " كه در سالهاي بيماري پدر امامت جماعات حسينيه را نيز بر عهده داشت ، تسليت گفتند و با بيت شريف علامه آيت الله ابراز همدردي نمودند.

مراسم يادبود علامه آيت الله العمري امروز و امشب در حسينيه شيعيان مدينه منوره برگزار مي شود . اين مراسم تا هفت روز دراين حسينيه ادامه مي يابد و بعد از آن طبق سنت شيعيان عربستان در ديگر مساجد و حسينيه هاي شيعيان نيز مراسم و مجالس يادبودي به اين مناسبت در عربستان و ديگر سرزمين هاي شيعه نشين منطقه برگزار خواهد شد.

image_201112982278288.jpg


 

image_201112986218124.jpg



 

image_201112986218125.jpg



 

image_201112986218126.jpg



 

image_201112986218127.jpg


| شناسه مطلب: 9786







نظرات کاربران