قرارگاه اربعین در کربلای معلا تشکیل جلسه داد قرارگاه اربعین در کربلای معلا تشکیل جلسه داد قرارگاه اربعین در کربلای معلا تشکیل جلسه داد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قرارگاه اربعین در کربلای معلا تشکیل جلسه داد قرارگاه اربعین در کربلای معلا تشکیل جلسه داد قرارگاه اربعین در کربلای معلا تشکیل جلسه داد قرارگاه اربعین در کربلای معلا تشکیل جلسه داد قرارگاه اربعین در کربلای معلا تشکیل جلسه داد

قرارگاه اربعین در کربلای معلا تشکیل جلسه داد

در روزهایی که زائران ایرانی حضورشان در شهر کربلای و نجف افزایش یافته است، قرارگاه اربعین در کربلای معلا تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در روزهایی که زائران ایرانی حضورشان در شهر کربلای معلا و نجف اشرف افزایش یافته است، مسئولان فرهنگی و اجرایی مستقر در شهر کربلا به منظور بررسی آخرین روند برنامه های اربعین، در هتل جواهر محل استقرار بعثه مقام معظم رهبری تشکیل جلسه دادند.


این جلسه که به ریاست حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلا برگزار شد، نمایندگانی از سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری، مرکز پزشکی حج و زیارت، ستاد بازسازی عتبات عالیات، شرکت خدماتی و زیارتی شمسا و سایر ارگان ها در این جلسه حضور داشتند و هر یک گزارشی از برنامه های خود و فعالیت های انجام گرفته ارائه کردند.


حسینیان ضمن قدردانی از برنامه های صورت گرفته، خواستار همدلی و هم افزایی همه نهادها و ارگان های فعال در حوزه اربعین شد و این کار را بسیار ارزشمند دانست و گفت: امسال برای نخستین بار شاهد حضور زودهنگام زائران در مراسم رابعین حسینی بودیم و با وجود اینکه حدود دو هفته تا اربعین حسینی باقی مانده است، شاهد حضور گسترده زائران در شهرهای کربلای معلا و نجف اشرف هستیم.


وی از همگان خواست که زمینه خدمت رسانی بیشتر را برای زائران ایرانی فراهم کنند و با تلاش شبانه روزی به دنبال ارائه خدمات بهتر به این عزیزان باشند.


سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلا، همچنین با اشاره به شیوه اطلاع رسانی از سوی رسانه ملی گفت: متاسفانه رسانه ملی در خصوص آموزش زائران و نحوه اعزام آن ها اطلاع رسانی خوبی انجام نمی دهد و درباره شیوه آموزش و برخی آسیب ها، انعکاس مناسبی صورت نمی گیرد.


در ادامه این جلسه آقای سراجان به نمایندگی از ستاد بازسازی عتبات عالیات گزارشی از وضعیت مواکب ایرانی در کربلا ارائه کرد و گفت: امسال تاکنون  270 موکب برای استقرار در شهر کربلا ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود این آمار روزهای آینده به حدود 350 عدد برسد.


حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق نیز در این جلسه به اهمیت کار فرهنگی و آموزشی اشاره کرد و یادآور شد: آموزش زائران قبل از اعزام از اهمیت زیادی برخوردار است و رسانه ها در این خصوص باید بیش از این اقدام می کردند.


وی افزود: پس از اعزام زائران به عتبات، دیگر اینجا زمان مناسبی برای آموزش زائران نیست، زیرا آنچه که باید می دانستند قبل از سفر باید بدانند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق تصریح کرد: استفاده از تجربه نیروهای گذشته در موضوع اربعین باعث می شود تا از اشتباهات جلوگیری کرد، همچنین باید کاری کنیم که با انسجام و همدلی شاهد موازی کاری و دوباره کاری نباشیم.


انوشه نماینده رادیو و تلویزیون های اسلامی نیز در این جلسه از صدور کارت خبرنگاری ویژه رسانه ها در عتبات خبر داد و گفت: با همکای طرف عراقی، برای آن دسته از خبرنگاران که با مجوز رسمی از ایران به عراق سفر کنند و معرفی نامه از رسانه خود داشته باشند، کارت خبرنگاری برای فعالیت در اربعین حسینی صادر می کنیم.


وی همچنین از استقرار 10 واحد سیار رسانه ملی در مسیر پیاده روی اربعین حسینی خبر داد و یادآور شد: خبرنگاران می توانند برای دریافت و پیگیری امور رسانه ای خود به مقر رسانه یعنی در هتل سلطان الانبیا مراجعه کنند تا در خصوص فعالیت آن ها اقدام لازم انجام شود.


در ادامه جلسه نمایندگان سازمان حج و زیارت، شرکت خدماتی و زیارت شمسا، مرکز پزشکی حج و زیارت، واحد امنیت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سایر ارگان ها گزارش های جداگانه ای از فعالیت های خود ارائه کردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران