مسیرهای جدید منتهی به حرم حسینی برای اربعین اعلام شد

رئیس بخش پروژه‌های مهندسی آستان مقدس حسینی از ایجاد مسیرهای جدید منتهی به حرم مطهر حسینی برای زائران در مراسم اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حسین رضا مهدی، رئیس بخش پروژه‌های مهندسی آستان مقدس عباسی گفت: پرسنل فنی و مهندسی آستان مقدس حسینی تلاش‌ فشرده و مستمری را برای گشایش و توسعه راه‌های اصلی منتهی به صحن شریف حسینی در دستور کار دارند.


وی افزود: مسیر منتهی به باب الرأس از باب القبله به طول 135 و عرض 12متر که از باب الزینبیه می‌گذرد به‌ منظور تسهیل حرکت زائران از سمت جنوب به غرب و بالعکس گشوده خواهد شد.


حسین رضا مهدی ادامه داد: دومین خیابانی که گشایش خواهد یافت خیابان الشهدا به عرض 12 و طول 135 متر است. خدمات این پروژه تنها به راه‌ها محدود نمی‌شود بلکه مرکزی برای گمشدگان به مساحت 350 مترمربع و نیز مراکز ویژه‌ای برای امانات فراهم خواهد شد.


وی گفت: این اقدامات در صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (علیها السلام) ادامه دارد و میزان پیشرفت اقدامات سازه بتنی به هشتاد درصد رسیده است و امید می‌رود در نیمه اول سال آینده صد درصد تکمیل شود.


گفتنی است، آستان مقدس حسینی مسئولیت اجرای پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (علیها السلام) واقع در بخش جنوب غربی صحن مطهر حسینی به مساحت 52 هزار مترمربع را به عهده دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران