آغاز فعالیت موکب اصفهانی‌ها و قمی‌ها در کربلا

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق از موکب اصفهانی‌ها و قمی‌ها در شهر کربلا بازدید کرد.

بهگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، درحالی‌که هنوز دو هفته تا روز اربعین حسینی باقی‌مانده است، هم‌اینک برخی از موکب‌های ایرانی خود را برای ارائه خدمات، پذیرایی و استقبال از زائران در شهر کربلای معلا آماده کرده‌اند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجف نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق به‌منظور بررسی آخرین روند برنامه‌های اجرایی موکب‌های ایرانی در کربلای معلا، شنبه 13 مهرماه از دو موکب بزرگ ایرانی در این شهر بازدید کرد و در جریان برنامه‌ها و فعالیت‌های آن‌ها قرار گرفت.


وی ابتدا به محل استقرار موکب قم المقدسه رفت که این موکب به نام حضرت فاطمه معصومه (س) مزین شده و قرار است تا چند روز آینده به‌صورت رسمی فعالیت‌ خود را آغاز کند.


هم‌اینک این موکب زیرساخت‌ها و ملزومات خود را برای استقبال از زائران اربعین آماده کرده و در حال نصب امکانات برای استقرار زائران است.


راه‌اندازی نانوایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی از جمله مواردی است که در این موکب ایجاد می‌شود و از میان برادران و خواهران زائر پذیرش می کند.


طبق گفته مسئولان این موکب ظرفیت درنظر گرفته‌شده، حدود 5 هزار نفر است که هر زائر از 10روز مانده به اربعین امکان سه شب اقامت را در این مکان دارد، اما در ایام پیک و افزایش جمعیت این مدت به دو روز محدود می‌شود.


موکب اصفهانی‌ها از دیگر مواکبی است که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مواکب ایرانی در کربلای معلا فعالیت می‌کند، این موکب از سه روز گذشته به‌صورت محدود فعالیت خود را آغاز کرده و هم‌اینک برنامه‌های مختلف را برای اسکان زائران و تغذیه آنان در نظر گرفته است.


در مرحله نخست امکانات لازم و ملزومات موکب به کربلای معلا رسیده است، اما سایر امکانات آن به دلیل برخی مشکلات حمل‌ونقل هنوز مراحل ارسال آن به شهر کربلا انجام‌نشده است و مسئولان امیدوارند تا روزهای آینده این مشکل برطرف شود.


این موکب ظرفیت پذیرش چهار تا پنج هزار زائر در شبانه‌روز دارد و در آن برای هر زائر یک کارت‌ الکترونیکی صادر و پس از پایان اقامت سه‌روزه این کارت‌ها غیرفعال می شود و امکان اقامت بیش از این مدت برای زائران فراهم نیست.


 


 


| شناسه مطلب: 97869




اربعین موکب



مطالب مرتبط

نظرات کاربران