جزئیات جابه‌جایی زائران در مرز مهران و خسروی جزئیات جابه‌جایی زائران در مرز مهران و خسروی جزئیات جابه‌جایی زائران در مرز مهران و خسروی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جزئیات جابه‌جایی زائران در مرز مهران و خسروی جزئیات جابه‌جایی زائران در مرز مهران و خسروی جزئیات جابه‌جایی زائران در مرز مهران و خسروی جزئیات جابه‌جایی زائران در مرز مهران و خسروی جزئیات جابه‌جایی زائران در مرز مهران و خسروی

جزئیات جابه‌جایی زائران در مرز مهران و خسروی

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران ضمن اشاره به تصمیمات ستاد اربعین کشور در حوزه حمل‌ونقل و اقدامات خدمات‌رسانی به زائران، گفت: براساس برنامه‌ریزی شهرداری تهران با همکاری شهرداری‌های کرج و مشهد، برای مسیر مرز مهران تا نجف خط ویژه اتوبوس اختصاص داده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به تدابیر ویژه برای حمل و نقل عمومی زائران اربعین و پیش‌بینی افزایش زائران در سال ۹۸، گفت: در سال گذشته تعداد ایرانیانی که از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه به زیارت عتبات عالیات رفتند دو میلیون نفر گزارش شد و با‌ توجه به حذف هزینه روادید برای سفر به عراق و همچنین افزوده شدن مرز خسروی به مجموع مرز‌های تردد میان ایران و عراق، پیش‌بینی می‌شود که جمعیت زائران ایرانی اربعین امسال افزایش پیدا کند.


وی افزود: شهرداری تهران طی چند سال گذشته اقدامات گسترده‌ای را برای تسهیل سفر زائران اربعین حسینی انجام داده و امسال نیز بنا بر تصمیمات ستاد اربعین کشور و شهرداری تهران، جابه‌جایی زوار در خاک عراق از سوی شهرداری‌های تهران، مشهد و کرج صورت می‌گیرد.


مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران با بیان اینکه جابه‌جایی زوار از مرز‌های خسروی و مهران در دستور کار شهرداری تهران است، اظهار کرد: بر همین اساس خط اتوبوس ویژه در مسیر مهران تا نجف راه‌اندازی شد و یک هزار دستگاه اتوبوس و ۲۵۰ دستگاه کامیون را در مرز‌های مهران و خسروی برای ارائه خدمت به زائران حسینی مستقر کرده‌ایم.


سنندجی با بیان اینکه جابه‌جایی زوار اربعین در مرز مهران از هفته جاری آغاز شده است، گفت: در سال گذشته شهرداری تهران ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به‌ برگزاری مراسم اربعین حسینی اختصاص داد که این عدد در سال جاری به ۶۰۰ دستگاه افزایش پیدا کرده است. سایر اتوبوس‌ها از سوی شهرداری‌های مشهد و کرج تأمین می‌شود و هماهنگی‌های لازم میان این سه نهاد انجام شده و مسیر‌ها برای تردد اتوبوس‌ها نیز مشخص شده است.


وی با بیان اینکه امسال برنامه‌ریزی‌های لازم برای جابه‌جایی زائران انجام شده است، ادامه داد: از ابتدای هفته حرکت اتوبوس‌ها به سمت مرز آغاز شده و تا پایان هفته این اتوبوس‌ها در مرز‌ها مستقر می‌شوند. اقدامی که امسال انجام داده‌ایم این است که زمان‌بندی رفت و برگشت اتوبوس‌ها را با مسیرهایشان مشخص کردیم.


مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با ذکر اینکه خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی از طریق مرز خسروی تنها تا کیلومتر ۸۰ و در منطقه‌ای به نام حسینیه انجام می‌شود، اظهار کرد: پس از این مسیر زوار با اتوبوس‌های عراقی به نجف منتقل خواهند شد.


سنندجی در مورد امکانات بازگشت زوار نیز گفت: برای بازگشت زائران نیز پیش‌بینی شده تا اتوبوس‌ها و تریلی‌ها در منطقه حله برای جابه‌جایی زوار به مرز خسروی و مهران اقدام کنند.


مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر هزینه جابه‌جایی زائران اربعین تصریح کرد: بنا بر مصوبه وزارت کشور، نرخ جابه‌جایی با تخفیف ویژه‌ای محاسبه می‌شود که در طول مسیر از زوار اخذ خواهد شد. سال گذشته حدود ۱۰ هزار تومان برای جابه‌جایی زوار دریافت شد و امسال نیز قطعاً با تغییرات جزئی همراه خواهد بود.




نظرات کاربران