حجت الاسلام احمری:
مبلغان اربعین جهانی عمل کنند

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی خراسان رضوی با اشاره به رسالت سنگین مبلغان در اربعین، گفت: در حماسه اربعین که پیروان ادیان مختلف در آن حضور دارند روحانیون به ایفای وظائف تبلیغی خود بپردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین حسین احمری، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی خراسان رضوی، در حاشیه مراسم اعزام مبلغان این حوزه به پیاده روی اربعین گفت: بحمدالله تلاش های چند ماهه کمیته فرهنگی اربعین استان به بار نشست و یک گروه از روحانیون به این سفر تبلیغی اعزام شدند تا در موکب ها و اماکن مختلف به زائران خدمت کنند.


وی با بیان این که در اعزام مبلغ، حوزه علمیه خراسان تعداد بیشتری را به خود اختصاص داده است افزود: این مبلغان به مناطق تبلیغی اعزام شده و در اماکن پرجمعیت همچون مساجد کوفه و سهله، حرم های شریف و مسیر نجف به کربلا مشغول خدمت می شوند.


وی عنوان کرد: در این مناطق زمینه تبلیغ فراهم است و این مبلغان بنا به تعبیر پیامبر گرامی اسلام(ص) «طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ» هستند.


مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی در خراسان رضوی ادامه داد: مبلغان در زمینه های مختلف همچون قرائت نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی، تبیین فلسفه قیام عاشورا، ترویج اسلام ناب محمدی و ... مشغول تبلیغ خواهند شد و به زائرین سیدالشهدا (ع) خدمت رسانی می کنند.


وی با اشاره به رسالت سنگین مبلغان در حرکت جامعه ساز جهانی اربعین، ابراز کرد: طبیعتا هرکجا که نیاز احساس شود، روحانیون وظیفه دارند تا در صحنه حضور پرشوری داشته باشند و در حماسه بزرگ و جهانی اربعین که پیروان ادیان مختلف در آن حضور دارند، روحانیون به طور دقیق به ایفای وظائف تبلیغی خود بپردازند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران