نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت از پایانه مرزی شلمچه بازدید کرد

حجت الاسلام والمسلمین نواب به منظور بررسی زیر ساخت های موجود در مرز شلمچه و نحوه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه دیدن کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت که به جنوب کشور سفر کرده است امروز (16 مهرماه) از نحوه خدمات‌رسانی، روند تردد زائران اربعین و امکانات و وضعیت مرز بین المللی شلمچه در خوزستان بازدید کرد.


دراین بازدید که آقای رشیدیان رئیس سازمان حج وزیارت و جمعی از مسئولان استان خوزستان، بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب را همراهی می کردند نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با تعدادی از زائران که درحال عبور ازاین گذرگاه مرزی برای ورود به خاک عراق بودند درباره چگونگی ارائه خدمات و امکانات فراهم شده در موکب‌های مستقر در مسیر گفتگو کرد و از نزدیک در جریان مشکلاتشان قرار گرفت و از مسئولان ذی ربط خواستار رفع آن شد.


نماینده ولی فقیه همچنین با حضور در نقطه صفر این گذرگاه مرزی به مسئولان مرزی ایران و عراق که درحال خدمت رسانی برای تسهیل در وضعیت تردد زائران ایرانی بودند خسته نباشید و خدا قوت گفت.


حجت الاسلام والمسلمین نواب پس از اطلاع از آخرین وضعیت تردد زائران ایرانی به سمت عراق و بازدید از زیر ساخت های مرز شلمچه و موکب های مستقر در مسیر، روند تردد زائران در این گذرگاه مرزی را رضایت بخش توصیف کرد و گفت: امکانات مناسبی برای تسهیل در رفت و برگشت زائران اربعین تدارک دیده شده است.


شلمچه در۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.


به گفته مقامات استانی با توجه به افزایش تعداد زائران نسبت به روزهای مشابه درسال گذشته، انتظار می رود امسال شاهد حضورگسترده تر و پرشورتر زوار در مراسم اربعین باشیم و دراین ارتباط می توان به عبور حدود 60 هزار زائر ایرانی از پایانه مرزی شلمچه در روزدوشنبه (15 مهرماه) برای ورود به خاک عراق اشاره کرد.


گفتنی است این روزها حرکت زائران اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان شتاب گرفته است.




نظرات کاربران