ثبت نام 85 هزار زائرآذربایجان شرقی برای زیارت اربعین

تاکنون حدود 85 هزار زایر از آذربایجان شرقی برای شرکت در مراسم اربعین در سامانه سماح نام‌نویسی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مدیر دفتر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت : امسال مرز مهران برای ورود زائران این استان به کشور عراق تعیین شده است و زائران باید در سامانه سماح نام نویسی کنند و سفر خود و بازگشت از زیارت را به روزهای آخر موکول ننمایند تا ازدحام به وجود نیاید.
امیر روحی ملکی افزود: زائران از همراه داشتن داروهای ممنوعه، موادمخدر و نیز عکاسی از اماکن و ادوات نظامی پرهیز کنند و لوازم بهداشتی مثل صابون، شامپو و مسواک را به همراه داشته باشند.
روحی ادامه داد: زائران باید از ممهور شدن گذرنامه خود در مرز هنگام ورود و خروج مطمئن شوند و به اعتبار گذرنامه خود دقت کنند زیرا بر اساس اعلام جدید ستاد اربعین کشور گذرنامه هایی که حتی از اعتبارشان 3 ماه باقی مانده نیز می تواند مورد استفاده زایران قرار بگیرد.
بر پایه این گزارش، تاکنون 240 نفر از خادمان دربار اباعبدالله الحسین (ع) آذربایجان شرقی در قالب پنج موکب عازم سامرا در عراق شدند.
این موکب ها از شهرهای تبریز، مراغه، آذرشهر و هریس برای خدمت به زایران اربعین حسینی با 6 اتوبوس و 10 کامیون تجهیزات، تغذیه و اسکان به سامرا اعزام شدند.
همچنین با برنامه ریزی و هماهنگی های صورت گرفته 73 دستگاه اتوبوس، 146 راننده و نیروی خدمات گروه فنی به همراه یک دستگاه اتوبوس امداد سیار با تمام امکانات در قالب ستاد اربعین حسینی برای جابه جایی زائران به مرز مهران اعزام می شوند.
کاروان اورژانس تبریز هم در قالب 29 کارشناس فوریت پزشکی، 10 دستگاه آمبولانس مجهز، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موتورلانس، یک خودروی پشتیبانی و یک خودروی سیار نقلیه عازم استان ایلام شده است تا به زائران اربعین خدمات رسانی کند.
امسال تعداد زایران آذربایجان شرقی که در پیاده‌روی اربعین اباعبدالله‌حسین(ع) در عراق شرکت می کنند حدود 65درصد افزایش یافته است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران