جلوه‌های ویژه پیاده روی اربعین ثبت شود جلوه‌های ویژه پیاده روی اربعین ثبت شود جلوه‌های ویژه پیاده روی اربعین ثبت شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جلوه‌های ویژه پیاده روی اربعین ثبت شود جلوه‌های ویژه پیاده روی اربعین ثبت شود جلوه‌های ویژه پیاده روی اربعین ثبت شود جلوه‌های ویژه پیاده روی اربعین ثبت شود جلوه‌های ویژه پیاده روی اربعین ثبت شود

جلوه‌های ویژه پیاده روی اربعین ثبت شود

اعضای خبرگان رهبری بابیان این‌که وحدت امت اسلامی محور پیاده‌روی اربعین است، تصریح کردند: جلوه‌های ویژه پیاده‌روی اربعین باید ثبت شود.

وحدت امت اسلامی محور پیاده‌روی اربعین است


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز در گفت وگو با خبرگزاری حوزه، برگزاری پیاده‌روی اربعین در سال‌های اخیر را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: چند سالی است که به‌صورت گسترده زیارت اربعین توسط مسلمانان کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی صورت می‌گیرد و سال‌به‌سال به رونق این مراسم افزوده می‌شود.


وی ادامه داد: حضور در مراسم اربعین و به‌خصوص پیاده‌روی اربعین ریشه‌اش به روایاتی از معصومین برمی‌گردد که بارها مؤمنان را به این کار سفارش کرده‌اند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز خلق لحظات زیبا و ماندگار در پیاده‌روی اربعین را یکی از جلوه‌های درخشان این مراسم برشمرد و بیان داشت: در این مراسم زائران خود را از همه شهرهای عراق به‌خصوص شهرهای جنوبی عراق به نجف و سپس کربلا می‌رسانند و نکته جالب‌ توجه حضور افراد مسن با سنین بالا در این پیاده‌روی است که اوج عشق و ارادت را نشان می‌دهد.


وی مهمان‌نوازی و پذیرایی مردم عراق را نیز در نوع خود بی‌نظیر دانست و ابراز داشت: مردم عراق نیز باجان و دل از زائران عراقی و غیر عراقی امام حسین (ع) پذیرایی می‌کنند به‌طوری‌که اندازه‌ای که بتوانند و در توان داشته باشند به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.


عضو خبرگان رهبری این حرکت را نشان‌دهنده‌ی وحدت امت اسلامی برشمرد و تأکید کرد: وحدت امت اسلامی محور پیاده‌روی اربعین است و در این زمینه نیز مراجع عظام تقلید جهان تشیع در نجف و قم اتفاق‌نظر دارند و بر روی این مهم تأکید می‌کنند.


وی بابیان این‌که عزاداران حسینی از 5 قاره جهان در این مراسم حضور پیدا می‌کنند، افزود: این حضور موجب می‌شود که مردم این کشورها با زبان و آداب مسلمانان در کشورهای دیگر آشنا شوند و مهم‌تر از این‌همه بر محور امام حسین (ع) حلقه می‌زنند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز ادامه داد: شلوغی‌هایی که در مسیر پیاده‌روی وجود دارد موجب می‌شود که شکیبایی زائران افزایش یابد و اراده‌ای آن‌ها قوی‌تر شود.


 


جلوه‌های ویژه پیاده‌روی اربعین باید ثبت شود


همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی نیز در گفت وگو با خبرگزاری حوزه بابیان این‌که بارها از سوی ائمه اهل‌بیت (ع) برای حضور در این مراسم سفارش شده است، اظهار داشت: حضور در پیاده‌روی اربعین داری پاداش و اجر بالایی دارد و بحمدالله در روزهای اخیر شاهد حضور گسترده مردم در مرزها برای شرکت در این مراسم معنوی هستیم.


وی بابیان این‌که زیر خیمه و علم امام حسین (ع) همه یکسان هستند، ادامه داد: مسلمانان و حتی غیرمسلمانان نیز در سال‌های اخیر خود را از جای‌جای جهان به کربلا می‌رسانند تا عرض ارادت و بندگی خودشان را به حضرت بیان کنند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی وحدت و همدلی را نقطه‌ای اوج این مراسم برشمرد و گفت: در این حرکت عظیم و بی‌مانند در جهان شاهد هستیم که افراد برای عمل و کار ثواب از یکدیگر سبقت می‌گیرند به‌طوری‌که همه در صف خدمت به زائران امام حسین (ع) قرار دارند.


وی تصریح کرد: دوست داشتن و عشق به امام حسین (ع) حلقه وصل تمام دلدادگان حضرت است که اوج این دلدادگی را می‌توان در مسیر پیاده‌روی به‌خوبی مشاهده کرد.


عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: بسیاری از مردم به دلایل مختلف توانایی حضور در این مراسم را ندارند و باید جلوه‌های ویژه و نابی را که در مسیر پیاده‌روی به وجود می‌آید ثبت و ضبط کرد و در اختیار عموم مردم قرار دارد تا فرهنگ عاشورایی بیش‌ازپیش در ایران و حتی جهان تبیین شود.


 


برگزاری باشکوه پیاده‌روی جبهه مقاومت را قوی‌تر می‌کند


حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسلامی نیز در گفت وگو با خبرگزاری حوزه با بیان این‌که بارها در روایات و احادیث بر روی پیاده‌روی اربعین تأکید شده است، اظهار داشت: برپایی پیاده‌روی اربعین حتی با پای پیاده در روایت‌ها و سفارش‌هایی که ائمه اهل‌بیت (ع) و بزرگان دین داشته‌اند بارها تکرار شده است.


وی ادامه داد: در عصر کنونی نیز مراجع عظام تقلید در نجف و قم بر روی این پیاده‌روی و ثواب فراوانی که دارد تأکید ویژه‌ای دارند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی ابراز داشت: درواقع در شرایط کنونی جهان اسلام که کشورهای مستکبر و زورگو به دنبال ایجاد اختلاف در آن هستند این اجتماع عظیم و چند ده‌میلیونی می‌تواند پاسخ مناسبی بر توطئه‌های آن‌ها باشد.


وی پیام‌های جهانی این حضور را موردتوجه قرارداد و گفت: زمانی که جریان‌های ضد اسلامی و وهابیت این حضور بی‌مانند را ببیند قطعاً در محاسبات خود تجدیدنظر می‌کند و خوف عظیمی دل آن‌ها را پر می‌کند.


عضو خبرگان رهبری وحدت و همگرایی را یکی دیگر از جلوه‌های این مراسم عنوان کرد و ابراز داشت: وحدت و همگرایی که در پیاده‌روی اربعین وجود دارد دل‌های مسلمانان را شاد می‌کنند و علاوه بر این جبهه مقاومت را قوی‌تر و آماده‌تر می‌کند.




نظرات کاربران