در دیدار آیت‌الله قزوینی عنوان شد؛

توطئه دشمنان برای کم‌رنگ جلوه دادن مراسم اربعین حسینی

در دیدار آیت‌الله قزوینی عنوان شد: امروز دشمنان از اتحاد و همدلی که میان ملت‌های مسلمان در اربعین حسینی ایجادشده است، وحشت‌زده شده و به همین دلیل به دنبال تفرقه‌افکنی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، آیت‌الله سید مرتضی قزوینی از علمای شهر کربلای معلا در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجف نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق به حضور باشکوه مردم در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: امسال با حذف روادید اربعین شاهد حضور باشکوه زائران از ایران اسلامی به عتبات عالیات هستیم.


وی استقبال زائران از مراسم اربعین حسینی را کم‌نظیر دانست و تصریح کرد: یکی از افتخارات مردم عراق این است که از زائران اربعین پذیرایی کنند از این‌رو هرسال برای فرارسیدن این ایام لحظه‌شماری می‌کنند و این موضوع سبب شده که الفت و محبت بسیار خوبی میان مردم ایران و عراق برقرار شود.


استاد حوزه علمیه کربلای معلا ادامه داد: مردم عراق برای پذیرایی از زائران در اربعین هر روز بخشی از درآمد روزمره‌شان را پس انداز می‌کنند که این موضوع در بازاریان کربلا به‌صورت آشکار مشاهده می‌شود و صندوقچه مخصوصی را به این امر اختصاص داده‌اند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجفی روحانی نیز در این دیدار ضمن تجلیل از پذیرایی مردم عراق از زائران اربعین گفت: اربعین زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت است و ما باید از این فرصت معنوی بدرستی استفاده کنیم تا شیعه در جهان به یک قدرت جهانی تبدیل شود.


وی در خصوص تفرقه‌افکنی دشمنان در مراسم اربعین حسینی هشدار داد و یادآور شد: امروز دشمنان از اتحاد و همدلی که میان ملت‌های مسلمان در اربعین حسینی ایجادشده است، وحشت‌زده شده و به همین دلیل به دنبال تفرقه‌افکنی هستند و می‌خواهند با بهانه‌های مختلف مراسم عظیم اربعین را کم‌رنگ جلوه دهند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور عراق تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند با ایجاد ناامنی در شهرهای مذهبی عراق، اربعین را در عرصه جهانی تحت شعاع برخی اختلافات جزئی قرار بدهند، درحالی‌که اربعین به برکت وجود حضرت سیدالشهدا (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) همچون گذشته باشکوه برگزار خواهد شد و جای نگرانی وجود ندارد.


| شناسه مطلب: 97906







نظرات کاربران