بیش از 55 درصد از اقلام موکب داران به عتبات منتقل‌شده است

رئیس کمیته اسکان، تغذیه و کمک‌های مردمی راهپیمایی اربعین، گفت: بیش از 55 درصد از اقلام موکب داران به عتبات منتقل‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حسن پلارک رئیس کمیته اسکان، تغذیه و کمک‌های مردمی راهپیمایی اربعین در همایش بزرگ موکب داران ایرانی در سالن همایش‌های خاتم‌الانبیاء حرم مطهر حسینی در کربلای معلا گفت: امسال تا قبل از برگزاری مراسم اربعین حسینی 14 جلسه برای هماهنگی موکب داران برگزار کردیم که در این جلسات تصمیمات لازم اتخاذ و به موکب داران اعلام شد.


وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد اقدامات موکب داران در مرحله اجرایی است، افزود: هم‌اینک 55 درصد امکانات و لوازم موکب داران ایرانی از طریق مرز به خاک عراق منتقل‌شده است و در روزهای آینده نیز سایر لوازم انتقال خواهد یافت.


پلارک خاطرنشان کرد: بازه زمانی که برای پذیرایی از زائران در نظر گرفته بودیم، بین 10 تا 20 صفر بوده است که با توجه به حضور زائران پیش از زمان مشخص‌شده این زمان افزایش خواهد یافت و از هم‌اینک از موکب داران می‌خواهیم که برنامه‌های پذیرایی و استقبال از زائران را آغاز کنند.


وی یادآور شد: امسال زمان درنظر گرفته‌شده برای برپایی موکب داران را به 13 تا 15 روز افزایش خواهیم داد و برخی از موکب داران ایرانی از سه تا پنج روز پس از اربعین حسینی از زائران پذیرایی خواهند کرد.


رئیس کمیته اسکان، تغذیه و کمک‌های مردمی راهپیمایی اربعین خاطرنشان کرد: همچنین در برگشت زائران به ایران اسلامی، موکب داران در مرزها و داخل خاک ایران از زائران پذیرایی خواهند کرد تا با مشکل خاصی روبه‌رو نشوند.


 


| شناسه مطلب: 97909




اربعین موکب داران



مطالب مرتبط

نظرات کاربران