واقعه ای شبیه به معجزه ؛ علامه واقعه ای شبیه به معجزه ؛ علامه واقعه ای شبیه به معجزه ؛ علامه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
واقعه ای شبیه به معجزه ؛ علامه واقعه ای شبیه به معجزه ؛ علامه واقعه ای شبیه به معجزه ؛ علامه واقعه ای شبیه به معجزه ؛ علامه واقعه ای شبیه به معجزه ؛ علامه

واقعه ای شبیه به معجزه ؛ علامه " العمری " چگونه از اعدام سلفی ها نجات یافت

در همان حال که مامورین آیت الله را دست بسته به سمت جده و زندان آن شهر می بردند تا بعد اعدام کنند ، به یک باره این خبر در مدینه منوره پیچیده و به سرعت دهان به دهان در همه ی شهر نقل محافل شد که مثلا قاضی ! سلفی که رای به اعدام آیت الله مرحوم العمری داده است ، در یک حادثه رانندگی کشته شد .

پایگاه اطلاع رسانی حج - اوج قدرت نمايي وهابي بود. آنها تازه قدرت را در عربستان در دست گرفته بودند . مرحوم آيت الله علامه شيخ "محمد علي العمري " از رهبران شيعيان عربستان را بار ديگر سلفي ها بازداشت و به زندان بردند .

روزهاي بسياري را آن مرحوم در زندان بود و سپس يك روز به او گفتند  كه مي خواهند تا براي تلاش در جهت نشر فرهنگ ، سيره و معارف اهل بيت رسول الله (ص) ، به محاكمه اش ! بكشند.

محاكمه صوري صورت گرفت و روي جريان محاكمه نيز تبليغات گسترده اي توسط سلفي ها  به عمل آمد . افراطي ها در تبليغات خود عليه مرحوم آيت الله العمري و فعاليت هاي او،  به هر نوع دروغ و تهمتي هم متوسل شدند.

بعد از روزها دادگاه نمايشي و كاملا يكطرفه ، راي به اعدام مرحوم علامه داده شد .

يكي دو روز بعد ، مامورين براي اجراي حكم به زندان رفتنند و آيت الله علامه العمري را براي اجراي حكم تحويل گرفتنند و راهي جده شدند تا اعدام در آن شهر صورت گيرد.

در همان حال كه مامورين آيت الله را دست بسته به سمت جده و زندان آن شهر مي بردند تا بعد اعدام كنند ، به يك باره اين خبر در مدينه منوره پيچيده و به سرعت دهان به دهان در همه ي شهر نقل محافل شد كه مثلا قاضي ! سلفي
كه راي به اعدام آيت الله مرحوم العمري داده است ، در يك حادثه رانندگي كشته شد .

خبر صحيح بود . سلفي ها گرچه كوشيدند تا مردم را از مشاهده سرنوشت رقت بار به اصطلاح قاضي  باز دارند و جسد او را از انظار پنهان نمايند ، ولي همه ي اهالي ديدند كه براي بردن جنازه  از آن رو كه جسد كاملا داغان شده بود ، از كيسه و گوني استفاده كردند.

مردم كه اين صحنه را ديدند بيشتر پي به مظلوميت اهل بيت رسول الله (ص) و حاملان و ناشران فرهنگ و پيام ايشان بردند و حوادثي نيز در شهر مدينه منوره متعاقب آن رخ داد . مامورين سلفي كه وضعيت را اين چنين ديدند از بيم گسترش ناآرامي ها و در عين حال نگران از دچار شدن به سرنوشت شوم قاضي! دستور بازگشت دادن سريع مرحوم آيت الله العمري را دادند و آن مرحوم را به مدينه منوره باز گردانيدند .

مرحوم العمري تا زمان رحلت نزديك به 50 سال از آن واقعه نيز با همه ي سختي ها و مرارت ها به ترويج و نشر فرهنگ اسلام محمدي (ص) در مدينه منوره و ميان زائران رسول الله (ص) و ائمه بقيع كه به براي زيارت مشرف مي شدند ، پرداخت .

•       راوي : حجت الاسلام و المسلمين " سيد مهدي قريشي " از روحانيون برجسته بعثه مقام معظم رهبري و از دوستان بسيار نزديك مرحوم آيت الله العمري و بيت بزرگوار آن مرحوم

 

عناوین مرتبط:

آيت الله" شیخ محمد علي عمري "به رحمت ایزدی پيوست  

یک عمر مجاهدت /بررسی شخصیت مرحوم آیت الله شیخ عمری

تصاویر منتشر نشده از مرحوم آیت الله شیخ عمری

تصویر ویژه خبرگزاریها / مرحوم آیت الله شیخ عمری  

با صدور پیامی؛آیت الله مکارم شیرازی درگذشت عالم برجسته عربستانی را تسلیت گفت

حضرات آيات صافي و موسوي‌اردبيلي رحلت «شيخ العمري» را تسليت گفتند

پیام دبیرکل مجمع هانی اهل بیت(ع) در سوگ شیخ عمری  

علماي عربستان رحلت «علامه العمري» را تسليت گفتند

بيت علامه فضل‌الله رحلت علامه العمري را تسليت گفت

مرحوم "عمری" تجسم مظلومیت شیعه بود

ماجراي نجات شيخ عمري از اعدام با توسل به حضرت زهرا(س)

دیدار رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با مرحوم شیخ عمری در سال 87 

آيت الله شهري درگذشت رهبر شیعیان مدینه را تسلیت گفت

آيت‌الله شيخ عمري انساني متواضع، صبور و ساده زيست و مهمان نواز و فكور بود

جامعه مدرسین: شیخ العمری یکی از استوانه‌های امت اسلامی و پناهگاه مؤمنان در شدائد و سختی‌ها بود


| شناسه مطلب: 9791







نظرات کاربران