رکورد زائران ایرانی اربعین شکست

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام بیش از دو میلیون و ۷۴۲ هزار نفر در سامانه سماح برای حضور در مراسم اربعین خبر داد و گفت: تردد در مرزها به صورت روان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام صحبت‌الله رحمانی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، که در حال بازدید از مرزهای خروجی کشور است، در خصوص آخرین شرایط عبور زائران ایرانی از مرزهای چهارگانه کشور گفت: مشکل خاصی در مرزها وجود ندارد و زائران در حال ورود به خاک عراق هستند. البته مرز مهران شلوغ است که در این مرز نیز زائران به صورت روان از مرز خارج می‌شوند اما در سایر مرزها ازدحام وجود ندارد.


وی ادامه داد: مشکلی که برای خروج زائران پاکستانی از مرزها به وجود آمده بود رفع شده است و زائران خارجی نیز در حال عزیمت به کربلا هستند.  


حجت‌الاسلام رحمانی آخرین آمار ثبت‌نام زائران ایرانی در سامانه سماح را دو میلیون و ۷۴۲ هزار نفر اعلام کرد.


همچنین، بیشترین زائری که تاکنون از ایران برای زیارت اربعین به عتبات عالیات مشرف شده‌، دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سال ۹۶ بود و با توجه به اینکه هنوز ۱۰ روز تا اربعین فرصت باقی است و قدر مسلم تعداد زیادی از مردم در این مدت در سامانه سماح ثبت‌نام خواهند کرد، می‌توان گفت از زمان برگزاری مراسم اربعین تاکنون، امسال بیشترین زائران ایرانی در این مراسم باشکوه شرکت می‌کنند. 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران