نماینده مجلس: وجود شیعیان در عربستان مرهون مقاومت‌های شیخ عمری است نماینده مجلس: وجود شیعیان در عربستان مرهون مقاومت‌های شیخ عمری است نماینده مجلس: وجود شیعیان در عربستان مرهون مقاومت‌های شیخ عمری است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده مجلس: وجود شیعیان در عربستان مرهون مقاومت‌های شیخ عمری است نماینده مجلس: وجود شیعیان در عربستان مرهون مقاومت‌های شیخ عمری است نماینده مجلس: وجود شیعیان در عربستان مرهون مقاومت‌های شیخ عمری است نماینده مجلس: وجود شیعیان در عربستان مرهون مقاومت‌های شیخ عمری است نماینده مجلس: وجود شیعیان در عربستان مرهون مقاومت‌های شیخ عمری است

نماینده مجلس: وجود شیعیان در عربستان مرهون مقاومت‌های شیخ عمری است

عضو فراکسیون روحانیون مجلس، علامه شیخ عمری را فردی موثر در شکوفایی شیعه عنوان کرد و افزود: وجود شیعیان در مدینه و حتی عربستان مرهون پایداری و مقاومت ایشان بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از  خانه ملت ، "محمدعلي رضايي"در خصوص فوت مرحوم "شيخ محمدعلي عمري" اظهار کرد: ايشان جزو کساني هستند که رنج و زحمت بسياري کشيده است و قابل تقدير و ستايش است.
نماينده مردم تربت حيدريه در مجلس، افزود: ايشان در مدينه زندگي مي‌کردند و تحت فشارهاي فراواني بودند؛ اما براي حفظ و پاسداري شيعيان تلاش‌هاي زيادي کرد.
وي با اشاره به اينکه من با شيخ عمري پيش از انقلاب اسلامي با ايشان رفت‌وآمد داشتم، گفت: مقاومت‌هاي ايشان شايسته و ستودني است و جزو نوادري بود که هرچه داشت در طبق اخلاص گذاشت، به طوري که آرامش و آسايش نداشت.
به گفته رضايي، مرحوم شيخ عمري را به عنوان قطب اصلي شيعه مي‌شناختند به طوري که باعث شکوفايي شيعه در عربستان بود.
شيخ محمد علي عمري متولد سال 1332 هجري قمري در مدينه منوره در سن 16 سالگي براي تحصيل معارف اهل بيت (ع) به نجف اشرف هجرت کرد و پس از طي تمامي مراحل دروس حوزوي به مدينه منوره بازگشت و به ترويج احکام الهي پرداخت. 

اين عالم بزرگ شيعي مدتهاي مديدي نيز در زندانهاي وهابيان سعودي گذراند، اما پس از رهايي از بند مسجد شيعيان در مرکز مدينه را مرکز فعاليتهاي خود قرار داد و با رونق دادن به آن نقش موثري در اتحاد شيعيان مدينه داشت.


| شناسه مطلب: 9792







نظرات کاربران