اساتید و دانشگاهیان جهان اسلام در پیاده‌روی اربعین گردهم می‌آیند اساتید و دانشگاهیان جهان اسلام در پیاده‌روی اربعین گردهم می‌آیند اساتید و دانشگاهیان جهان اسلام در پیاده‌روی اربعین گردهم می‌آیند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اساتید و دانشگاهیان جهان اسلام در پیاده‌روی اربعین گردهم می‌آیند اساتید و دانشگاهیان جهان اسلام در پیاده‌روی اربعین گردهم می‌آیند اساتید و دانشگاهیان جهان اسلام در پیاده‌روی اربعین گردهم می‌آیند اساتید و دانشگاهیان جهان اسلام در پیاده‌روی اربعین گردهم می‌آیند اساتید و دانشگاهیان جهان اسلام در پیاده‌روی اربعین گردهم می‌آیند

اساتید و دانشگاهیان جهان اسلام در پیاده‌روی اربعین گردهم می‌آیند

گردهمایی اساتید و دانشگاهیان جهان اسلام همزمان با پیاده‌روی اربعین در نجف و کربلا برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، این نشست‌های پنج روزه با هدف شبکه‌سازی دانشمندان جهان اسلام و ایجاد بسترهای مطالعات و همکاری‌های علمی در محورهای اربعین پژوهی برگزار خواهد شد و بیش از ۵۰ مقاله و سخنرانی علمی با مشارکت دانشمندان برجسته جهان اسلام از کشورهای مختلف ارائه خواهد شد.


 این گردهمایی با مشارکت اتحادیه اساتید عراق و همچنین مراکز علمی و پژوهشی کشور برگزار می‌شود. همکاران علمی این همایش شامل دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه صدا و سیما، مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، انجمن علمی حوزه و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت و اساتید سایر دانشگاه‌های کشور هستند.


همچنین با همکاری اتحادیه اساتید دانشگاه‌های عراق، دانشگاه کربلا، دانشگاه مستنصریه، دانشگاه واسط، دانشگاه بغداد، دانشگاه کوفه و سایر دانشگاه ها اساتید برجسته عراقی در این همایش مشارکت خواهند داشت.  


نشست تخصصی رسانه به مدیریت دانشگاه صدا و سیما، اتحادیه رادیو و تلویزیون جهان اسلام و رسانه‌های کشور اسلامی در روز ۱۹ صفر در کربلا با حضور اساتید برجسته حوزه رسانه برگزار خواهد شد و به بررسی ظرفیت‌های رسانه‌ ای خواهند پرداخت.


علاوه بر این، نشست تخصصی علوم انسانی و اجتماعی با همکاری دانشگاه امام صادق(ع) و اتحادیه اساتید عراق و ایران در روزهای ۱۸ و ۱۹ صفر در شهر کربلا برگزار خواهد شد.


همچنین نشست‌های علمی بانوان، شب شعر آیینی و محفل قرآنی از جمله برنامه‌های کمیته فرهنگی اربعین در همایش بین‌المللی اربعین است.


این نشست‌ها در تاریخ ۱۳ الی ۱۵ صفر در شهر نجف و همچنین ۱۷ الی ۱۹ صفر در شهر کربلا برگزار می‌شود.


از جمله محورهای همایش بررسی موضوعات فرصت‌های اربعین از نگاه علوم انسانی و اجتماعی، اربعین و قدس شریف، اربعین و تمدن نوین اسلامی، گفتمان مقاومت، پیام جهانی اربعین، الگوی اربعین در تمدن جهان اسلام، بررسی مسائل جهان اسلام، بررسی نسل چهارم و گام دوم انقلاب، اربعین و فناوری اجتماعی، بررسی ظرفیت‌های بین‌المللی اربعین و ظرفیت‌های ارتباطاتی و رسانه‌ای اربعین است.  


کلیه اساتید و نهادهای علمی و پژوهشی و فرهنگی علاقمند که در مراسم عظیم پیاده روی اربعین حضور دارند، می‌توانند در این نشست‌های علمی و پژوهشی شرکت کنند و یا برای اعلام حضور یا ارسال چکیده سخنرانی به سایت زیر مراجعه کنند.


http://alarbaeen.ir/home/int_form




مطالب مرتبط

نظرات کاربران