سرپرست حجاج ایرانی با تولیت حرم علوی در نجف اشرف دیدار کرد سرپرست حجاج ایرانی با تولیت حرم علوی در نجف اشرف دیدار کرد سرپرست حجاج ایرانی با تولیت حرم علوی در نجف اشرف دیدار کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپرست حجاج ایرانی با تولیت حرم علوی در نجف اشرف دیدار کرد سرپرست حجاج ایرانی با تولیت حرم علوی در نجف اشرف دیدار کرد سرپرست حجاج ایرانی با تولیت حرم علوی در نجف اشرف دیدار کرد سرپرست حجاج ایرانی با تولیت حرم علوی در نجف اشرف دیدار کرد سرپرست حجاج ایرانی با تولیت حرم علوی در نجف اشرف دیدار کرد

سرپرست حجاج ایرانی با تولیت حرم علوی در نجف اشرف دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پس از زیارت حرم مطهر امام علی (ع) در نجف اشرف با تولیت حرم علوی دیدار و طرفین درباره مباحث مختلف زائران ایرانی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج،‌ حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پس از ورود به شهر نجف اشرف به زیارت بارگاه مطهر حضرت علی بن ابیطالب (ع) مشرف شد و حرم مطهر آن حضرت را زیارت کرد.


وی پس از زیارت بارگاه ملکوتی اولین اخترتابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی (ع) با مهندس یوسف آل شیخ راضی، تولیت حرم مطهر علوی دیدار و طرفین درباره مباحث مختلف زائران ایرانی بحث و تبادل نظر کردند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این دیدار ابتدا از همکاری و همراهی تولیت حرم علوی به منظور هماهنگی شایسته برای برگزاری برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در حرم علوی تشکر کرد و خواستار تعامل بیشتر در خصوص برگزاری برنامه های فرهنگی با بعثه رهبری شد.


وی در ادامه به اهداف سفر خود به عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: این سفر به منظور هماهنگی بیشتر با عتبه و بررسی برنامه های زیارتی زائران صورت گرفته است تا بتوانیم از نزدیک درخصوص امور زائران تصمیم گیری لازم را انجام دهیم و امیدواریم با تصمیماتی که با هماهنگی طرف عراقی انجام می گیرد، شاهد تسهیل بیشتر امور زیارتی زائران باشیم.


سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: همیشه برای تصمیم گیری برنامه ها نیاز است که به صورت میدانی در جریان برنامه ها قرار گرفت، از این رو در اربعین حسینی در عتبات حضور یافتیم تا همه مسائل را از نزدیک مشاهده و درباره آن ها تصمیمات شایسته را انجام دهیم.


در ادامه این دیدار، تولیت حرم علوی گزارشی از روند برنامه های اجرایی و فرهنگی حرم علوی ارائه و با اشاره به حضور میلیونی زائران در اربعین حسینی این حرکت را کم نظیر عنوان کرد.


مهندس یوسف آل شیخ راضی گفت: هم اینک شاهد حضور جمعیت زیادی از زائران ایرانی در عتبات هستیم که این آمار تاکنون کم نظیر بوده است. در حال حاضر حدود 90 درصد زائران در نجف اشرف را زائران ایرانی تشکیل می دهند و حضورشان بسیار پررنگ شده است.


| شناسه مطلب: 97932







نظرات کاربران