بازدید نماینده ولی فقیه از روند ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت، صبح امروز از روند ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در نجف اشرف بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از نجف اشرف، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح  نواب ، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت، در دومین روز سفر خود به عراق، صبح روز جمعه (19 مهر ماه) از روند ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در نجف اشرف بازدید کرد.


سرپرست حجاج ایرانی در این بازدید، ساخت این پروژه عظیم را بسیار ارزشمند و ماندگار خواند و از تلاش های متخصصان و کارشناسان ایرانی در ستاد بازسازی عتبات عالیات تقدیر و تشکر کرد.


وی افزود: ساخت صحن حضرت زهرا (سلام الله علیها) باعث آبروی شیعه است و خوشبختانه در ساخت این طرح جامع همه جوانب دیده شده است و امیدواریم برای نگهداری و حفظ این صحن، تدابیر لازم اندیشیده شود تا در آینده این طرح به خوبی بهره برداری شود.


مهندس محمدحسین نوفرستی سرپرست کارگاه ساخت صحن حضرت زهرا (س) در حاشیه این بازدید گفت: مطالعات اولیه ساخت این صحن از سال 1388 آغاز شد و با کلیدخوردن عملیات ساخت صحن،  به صورت رسمی از اردیبهشت ماه 1390 شاهد آغاز ساخت این پروژه عظیم بودیم.


وی با بیان این که با ساخت صحن حضرت زهرا (س) ظرفیت حرم امام علی (ع) 5 برابر افزایش می‌یابد، افزود: این پروژه به دو بخش زیارتی و عبادتی و غیرزیارتی تقسیم می شود که بخش زیارتی شامل رواق ها و شبستان ها برای برگزاری برنامه های فرهنگی و عبادی حرم مطهر در نظر گرفته شده و در بخش غیرزیارتی موزه،‌کتابخانه، مضیف،‌رستوران و پارکینگ دیده شده است.


نوفرستی خاطرنشان کرد: هم اینک هشت سال از ساخت صحن حضرت زهرا (س) می گذرد و در بخش زیارتی و عبادتی 98 درصد پروژه پیشرفت داشته و سایر بخش های صحن که شامل غیرزیارتی می شود،‌ به سرعت در حال ساخت و ساز هستند که امیدواریم در زمان تعیین شده این طرح به اتمام برسد.


| شناسه مطلب: 97934







نظرات کاربران