گردهمائی بانوان اصفهانی زائر اربعین

همایش بانوان اصفهانی زائراربعین به همت کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان اصفهان در سالن اجتماعات گلستان شهدای این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری الاربعین، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان اصفهان در این همایش در سخنانی زیارت امام حسین (ع) را بسیار ارزشمند دانست و با اشاره به حدیثی از امام معصوم که توصیه به زیارت امام حسین (ع) دارد هدف اصلی از زیارت امام را آشنائی با فرهنگ و نهضت عاشورا در کنار رسیدن به حوایج دانست.


حجت الاسلام گرجی تلاش دشمنان برای ازبین بردن و تحریف قیام عاشورا را بی نتیجه خواند و گفت: مردم حتی با وجود ممنوع کردن زیارت با از دست دادن اعضای بدنشان نیز حتی دست از آن بر نداشتند.


وی وارد نمودن آفت ها وآسیبها در عزاداری امام حسین (ع) را ترفند دیگر دشمنان خواند و متذکر شد این ترفند با هوشیاری مردم به نتیجه ای نرسید.


وی آشنا شدن با قیام امام حسین (ع) را وظیفه همگان عنوان کرد و آشنائی با آرمانهای این امام را در کنار زیارت مهم خوانده و زیارت را موجب رشد و تحول انسانها دانست.


مسئول کمیته فرهنگی اربعین اصفهان با اشاره به فرازی از زیارت اربعین، حسین بن علی را حجت خدا بر ما خواند و گذشتن از جان خود و بهترین عزیزان در جهت حفظ وبقای دین توسط سید الشهداء را درسی بزرگ برای بشریت ذکر کرد.


حجت الاسلام گرجی در پایان از اربعین بعنوان افزایش دهنده آگاهی و معرفت بشریت یاد کرد.


گفتنی است در این همایش بسته های فرهنگی ویژه پیاده روی اربعین همچنین و تمثال مبارک شهدا بین حاضرین توزیع شد تا هر زائر با همراه داشتن عکس هر شهید نائب الزیاره این عزیزان در پیاده روی اربعین باشد.


| شناسه مطلب: 97940




ا ربعین اصفهان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران