مسلمانان، یک چهارم جمعیت جهان در20سال آینده مسلمانان، یک چهارم جمعیت جهان در20سال آینده مسلمانان، یک چهارم جمعیت جهان در20سال آینده بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مسلمانان، یک چهارم جمعیت جهان در20سال آینده مسلمانان، یک چهارم جمعیت جهان در20سال آینده مسلمانان، یک چهارم جمعیت جهان در20سال آینده مسلمانان، یک چهارم جمعیت جهان در20سال آینده مسلمانان، یک چهارم جمعیت جهان در20سال آینده

مسلمانان، یک چهارم جمعیت جهان در20سال آینده

نتایج یک تحقیق حاکی است در بیست سال آینده جمعیت مسلمانان جهان دو برابر سریعتر از دیگر ساکنان کره زمین افزایش خواهد یافت و این جمعیت یک چهارم رقم جمعیت جهان را تشکیل خواهد داد.

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، براساس این تحقیق که آنرا موسسه نظرسنجی پیو Pew انجام داده وامروز پنج شنبه منتشر شده است نشان می دهد رشد سالانه جمعیت مسلمانان جهان به رقم یک و نیم درصد خواهد رسید در حالی که همین رقم برای دیگر ساکنان کره زمین هفت دهم درصد برآورد شده است.

همین پژوهش موسوم به "آینده جمعیت مسلمانان جهان" حاکی است در سال دو هزار و سی مسلمانان بیست و شش ممیز چهار درصد جمعیت جهان را تشکیل خواهند داد.

جمعیت جهان در سال دو هزار و سی ، هشت میلیارد و سیصد میلیون نفر برآورد شده است.

در حال حاضر مسلمانان بیست و سه ممیز چهار درصد جمعیت شش میلیارد و نهصد میلیون نفری جهان را تشکیل می دهند.

طی بیست سال آینده شمار مسلمانان در هفتاد و نه کشور یک میلیون یا بیشتر خواهد بود در صورتی که هم اکنون مسلمانان در هفتاد و دو کشور جهان مستقر شده اند.

تحقیق موسسه پیو همچنین نشان می دهد در سال دو هزار و سی از هر ده نفر مسلمان بیش از شش تن در منطقه آسیا و اقیانوس آرام زندگی می کنند و کشور پاکستان با داشتن بیشترین جمعیت مسلمانان جهان از اندونزی نیز پیشی خواهد گرفت.

در آفریقا جمعیت مسلمانان نیجریه طی بیست سال آینده از مصر جلو خواهد افتاد.

موسسه پیو پیش بینی کرده است جمعیت مسلمانان اروپا در بیست سال آینده با رقم رشدی به میزان یک سوم از چهل و چهار میلیون و یکصد هزار نفر جمعیت کنونی به پنجاه و هشت میلیون و دویست هزار نفر یعنی هشت درصد جمعیت کره زمین برسد.

این پیش بینی ها حاکی است در برخی کشورهای اروپایی درصد جمعیت مسلمانان در بیست سال آینده دو رقمی خواهد شد.

موسسه پیو در این بخش از تحقیق خود به دو کشور بلژیک و فرانسه اشاره کرده است به این صورت که شمار مسلمانان در بلژیک از رقم شش درصد به ده ممیز دو و در فرانسه از رقم کنونی هفت و نیم درصد به ده ممیز سه درصد در سال دو هزار و سی خواهد رسید.

در سوئد نیز شمار مسلمانان حدود ده درصد رشد خواهد کرد در حالی که اکنون این نرخ رشد پنج درصد است.

موسسه پیو همچنین افزود نرخ رشد جمعیت مسلمانان انگلیس از رقم کنونی چهار ممیز شش درصد به هشت ممیز دو درصد جمعیت کل کشور خواهد رسید و در اتریش نیز این عدد از شش درصد به نه ممیز سه درصد افزایش خواهد یافت.

در گزارش این موسسه آمریکایی به مسلمانان آمریکا نیز اشاره و اعلام شده است جمعیت مسلمانان در این کشور از رقم کنونی یک درصد به یک ممیز هفت درصد افزایش خواهد یافت.


| شناسه مطلب: 9795







نظرات کاربران